La UB atorga 15 Tiquets d’Innovació per incentivar la col·laboració entre Universitat i empreses i institucions

La Universitat de Barcelona, a través de la seva oficina de transferència de coneixement, la Fundació Bosch i Gimpera, ha atorgat quinze ajuts dintre de la convocatòria Tiquets d’Innovació UB, que té per objectiu promoure noves col·laboracions d’R+D+I entre grups de recerca de la UB amb segell SGR de la Generalitat de Catalunya i empreses i institucions. Aquests ajuts estan destinats al desenvolupament, per part dels grups de recerca, d’una primera anàlisi de les necessitats plantejades per l’empresa o la institució (l’exploració inicial d’una tecnologia, unes primeres proves experimentals, un preestudi de viabilitat tècnica, un estat de la qüestió, etc.).

Aquesta primera convocatòria ha atorgat quinze ajuts per un valor total de 22.000 euros a projectes de set facultats diferents: cinc de la Facultat de Química, tres de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, dos de la Facultat de Ciències de la Terra, dos de la Facultat de Psicologia, un de la Facultat de Biologia, un de la Facultat de Física i un de la Facultat de Geografia i Història. Per sectors de les empreses, la distribució ha estat la següent: quatre del sector industrial; tres del sector de la salut i les ciències de la vida; tres del sector de la química, l’energia i els recursos; tres del sector de la cultura i l’experiència i dos del sector de l’alimentació. Aquestes dades mostren, d’una banda,  la multidisciplinarietat dels ajuts i, per l’altra, l’àmplia experiència de la Universitat de Barcelona en diferents àmbits de recerca.

Ara per ara, i després de rebre i analitzar el primer informe tècnic, ja hi ha una empresa interessada a contractar els serveis científico-tècnics d’un dels grups per embarcar-se en un projecte d’R+D+I a mida de les seves necessitats.