Tres projectes de recerca de la UB reconeguts en la convocatòria “Líneas Estratégicas”

El Ministeri de Ciència i Innovació, en la convocatòria “Líneas Estratégicas”  ha concedit un ajut a tres projectes d’ R+D+i liderats per investigadors i investigadores de la Universitat de Barcelona. Les ajudes estan destinades a finançar projectes de recerca industrial en col·laboració entre empreses i organismes de recerca amb la finalitat de donar resposta als desafiaments identificats a les prioritats temàtiques (tòpics).

Les ajudes adjudicades a la UB sumen un total contractat de 581.805 € per dur a terme els projectes de tres anys de durada.

El personal de recerca de la Universitat i els projectes que lidera que han estat reconeguts són els següents:

Dr. Josep Anton Muñoz de la Facultat de Ciències de la Terra: “A natural open museum in the Pyrenees: virtual reallity experience for dissemination and conservation of the geological and cultural heritage (VIGEOCULT)”, que es desenvoluparà dins la temàtica “Patrimonio cultural” (tòpic 9). Referència del projecte: PLEC2021-007903, finançat per  MCIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea “NextGenerationEU”/PRTR”.

Dra. Mariona Taulé del departament de Filologia catalana i lingüística general: “IA explicable para desinformación y detección de conspiración durante infodemias (XAI-DisInfodemics)”, que es desenvoluparà dins la temàtica “Desinformación, engaños y noticias falsas a través de canales públicos y privados (tòpic 18)”. Referència del projecte: PLEC2021-007681, finançat per  MCIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea “NextGenerationEU”/PRTR”.

Dr. José Luis Araus del departament de Fisiologia vegetal: “ Desarrollo de nuevos productos para la protección de las plantas basados en microorganismos contra enfermedades foliares en cultivos de importancia econòmica” i es desenvoluparà dins la temàtica “Mejora sostenible de la productividad vegetal: desarrollo de programas y productos fitosanitarios innovadores (tòpic 2)”. Referència del projecte: PLEC2021-007686 , finançat per  MCIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea “NextGenerationEU”/PRTR”.

Aquesta convocatòria representa una oportunitat per a l’execució de projectes de recerca industrial realitzats en cooperació entre empreses i agents d’R+D tant públics com privats, per tal de donar resposta als desafiaments identificats a les prioritats temàtiques (topics), a través de projectes interdisciplinaris i multidisciplinaris en què la cooperació científica sigui constitutiva i es valori el solapament entre disciplines a nivell metodològic, conceptual o teòric.