La teràpia per al TDAH de Braingaze produeix una millora significativa de la capacitat d’atenció i de control de la impulsivitat

El desenvolupament científic i tecnològic de l’últim mig segle permet que ara per ara hi hagi tractaments eficaços de trastorns com el TDAH que van més enllà del tractament farmacològic tradicional. Així, molts centres especialitzats estan començant a integrar eines innovadores com BGaze Therapy, desenvolupada per la spin-off de la Universitat de Barcelona Braingaze, per tractar el TDAH i altres trastorns.

Uns dels primers centres a fer-ho ha estat TDAH Vallès. Anna López, fundadora i presidenta d’aquesta associació amb seu a Sabadell afirma que “després de revisar l’evidència científica i comprovar-ne el funcionament amb els meus pacients, considero que BGaze Therapy en molts casos redueix de manera important els símptomes de TDAH en els infants”. Anna López s’ha unit també a l’equip de l’estudi clínic internacional que ha posat en marxa Braingaze per definir i quantificar aquests canvis neurobiològics en les àrees cerebrals afectades pel TDAH. Això marcarà un abans i un després en les eines disponibles per al professional que es dedica a millorar la vida de les persones que pateixen un TDAH, i permet evitar els efectes secundaris que altres enfocaments de vegades comporten.

El mecanisme d’acció de BGaze Therapy actua sobre determinades zones del cervell i permet aconseguir resultats permanents, molt més enllà de l’aprenentatge de nous comportaments o hàbits, que en moltes ocasions acaben perdent-se quan es deixa de treballar-hi. La base científica de BGaze Therapy parteix d’estudis realitzats per investigadors de la Universitat de Barcelona i de la Universitat de Nottingham, que van avaluar amb èxit un tractament digital desenvolupat per Braingaze que redueix símptomes relacionats amb el TDAH a través d’un videojoc. Els resultats de l’estudi, publicat a The Primary Care Companion of CNS Disorders, van confirmar l’èxit d’emprar un joc controlat mitjançant un rastrejador ocular per tractar i reduir els símptomes d’infants afectats per TDAH. Els participants en aquest estudi van mostrar una millora del 56% a resistir la impulsivitat i mantenir alts nivells d’atenció. La investigació realitzada per Braingaze, una spin-off de la Universitat de Barcelona, ​​es va materialitzar en el desenvolupament de BGaze Therapy, un videojoc “seriós” que el pacient controla amb la mirada, mitjançant un rastrejador ocular.

Hans Supèr, CTO de Braingaze, afirma que han constatat
“canvis positius significatius en els pacients; el joc controlat amb un rastrejador ocular els ajuda a reduir el moviment excessiu dels ulls i a millorar la capacitat de fixar la mirada, la qual cosa, al seu torn, redueix els símptomes de TDAH”.

La versió professional de BGaze Therapy inclou un ordinador portàtil equipat amb un rastrejador ocular Tobii. A més, aquest programari ja va preinstal·lat i pot començar a usar-se des del primer moment. El pacient també pot utilitzar BGaze Therapy des de casa, la qual cosa redueix la quantitat de visites a la consulta, una cosa molt important en els temps actuals. Només cal jugar-hi almenys tres dies per setmana, durant un mínim de minuts cada vegada, perquè al cap de poques setmanes es comenci a notar una reducció dels símptomes de TDAH.