Qilimanjaro i Nostrum Biodiscovery, spin-offs de la UB, entre els Catalonia Exponential Leaders d’ACCIÓ

Fa temps que se sent a parlar de disrupció. D’empreses que s’han reinventat i han capgirat els seus models de negoci davant l’era del canvi constant i de l’expansió tecnològica. Empreses amb propòsits transformadors, que veuen i entenen les tendències que canviaran les regles del joc del seu sector. I les aprofiten per innovar i construir un futur millor. Empreses que no només s’avancen als canvis sinó que els provoquen.

La disrupció és present en tots els ecosistemes del món i Catalunya no n’és cap excepció. A través de la iniciativa Catalonia Exponential Leaders, ACCIÓ ha identificat i donat veu 16 projectes empresarials amb capacitat d’adaptació, transformació i d’impacte global en algun dels camps més rellevants del futur. Entre aquesta selecció d’empreses disruptives s’hi troben dues spin-off de la Universitat de Barcelona:  Qilimanjaro Quantum Tech, spin-off també de l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE ) i el Barcelona Supercomputing Center (BSC) i pionera a Europa en el camp de la computació quàntica; i Nostrum Biosicovery, spin-off també de l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) que té com a objectiu ajudar a empreses farmacèutiques i biotecnològiques en el procés de descobriment i desenvolupament de fàrmacs i d’enginyeria d’enzims.

Durant l’Exponential Day #3, Víctor Canivell, CEO de Qilimanjaro, ha participat en la taula rodona ‘Catalonia Exponential Leaders, les bones pràctiques de la disrupció a Catalunya’ juntament amb altres empreses disruptives com Advanced Air Mobility, una startup que treballa en el disseny d’un cotxe volador; SEAT:CODE, el braç de SEAT per la concepció de nous serveis digitals.; i Zyrcular Foods, sorgida d’un gegant del sector carni i creadora d’una nova línia de negoci en la producció de proteïna alternativa.