Els projectes liderats per cinc investigadores de la UB, guanyadors dels ajuts F2I – PdC

El 24 de febrer va tenir lloc la trobada entre les guanyadores dels ajuts Prova de Concepte (PdC) de la convocatòria Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I) 2021. En el marc d’aquests ajuts, la Universitat de Barcelona, a través de la seva oficina de transferència de coneixement, la Fundació Bosch i Gimpera, ha atorgat 25.000 euros a cada projecte seleccionat, que es destinaran a la maduració de les tecnologies de la UB seleccionades amb l’objectiu d’acostar-les als requeriments del mercat i de permetre’n la transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o la creació d’una nova spin-off.

Els projectes guanyadors d’aquesta sisena edició són de temàtiques molt diverses: el desenvolupament d’un fàrmac prometedor contra l’osteosarcoma infantil, projecte liderat per la Dra. Maria Dolors Pujol, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació; una potencial teràpia molecular dirigida contra el càncer de pàncrees, projecte coordinat per la Dra. Neus Agell, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut; un microscopi digital de la mida d’un xip que facilita la seva col·locació en llocs de difícil accés, projecte de la Dra. Anna Vilà i Arbonès, de la Facultat de Física; i un gel amb nanopartícules per millorar la desinfecció en l’endodòncia, presentat per la Dra. Elena Sánchez, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació.

Els ajuts Prova de Concepte s’adrecen a personal investigador de la Universitat de Barcelona que lideri projectes de transferència en què la UB és propietària o copropietària tant del coneixement i de la tecnologia prèvia com dels resultats per als quals se sol·licita l’ajut. A la convocatòria d’aquest any s’hi van presentar un total de tretze projectes de recerca generats a la Universitat de Barcelona: tres de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, dos de la Facultat de Física, un de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, dos de la Facultat de Química, tres de la Facultat de Biologia, un de la Facultat de Psicologia i un de la Facultat de Ciències de la Terra.

Aquesta és la sisena edició del programa Fons per a l’Impuls de la Innovació, que des del 2016 ha afavorit la creació de sis spin-offs –AIGecko Technologies, Bluephage, ColorSensing, Mind & Identity, Neurekalab i Virtual Bodyworks–, ha permès llicenciar sis tecnologies i ha palanquejat més de cinc milions d’euros de finançament públic i privat.