Primeres passes del Laboratori d’Innovació Social de la UB en l’àmbit del bon govern i la regulació

Fa mesos que la Fundació Bosch i Gimpera organitza jornades en l’àmbit de les humanitats i les ciències socials, en les quals s’expliquen al personal investigador de la Universitat de Barcelona les característiques i el funcionament del Laboratori d’Innovació Social, una iniciativa que neix amb l’objectiu d’innovar en matèria de reptes socials a través de la col·laboració de tots els actors implicats en el repte.

D’aquesta manera es formen contextos més creatius i més representatius –la comunitat s’articula en funció del repte que cal resoldre–, i que permeten més innovació, ja que a través de l’experimentació i de la cocreació es pot treballar amb una maduració de la idea més llarga. “El Laboratori d’Innovació Social permet treballar els reptes socials contemporanis alineant els millors investigadors de diverses disciplines i els actors socials implicats. Amb la suma dels diferents àmbits del coneixement i les diverses perspectives que afecten un problema social s’aconsegueix un context creatiu i informat per generar noves solucions a problemes complexos”, afirma el Dr. Francesc Benlliure, promotor de l’àrea de Recerca per Contracte de la Fundació Bosch i Gimpera.

Els prop de sis mil investigadors i investigadores de diferents camps de coneixement, el prestigi de la institució i l’experiència en la gestió de projectes de la Fundació Bosch i Gimpera fan que la Universitat de Barcelona sigui un entorn immillorable on crear aquest projecte.

L’1 de febrer passat es van fer les primeres passes per crear el Laboratori d’Innovació Social amb una reunió promoguda per l’Institut Transjus de la Facultat de Dret de la UB a la qual van assistir representants de diverses institucions de l’entorn de la governança: la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia; la Comunitat de Madrid; la Junta de Castella i Lleó; la Generalitat de Catalunya; la Generalitat Valenciana; la Universitat de València; la Universitat de Girona; la Universitat Oberta de Catalunya; la confederació patronal Micro, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya, i l’Autoritat Catalana de la Competència. En finalitzar la reunió es va emplaçar els assistents a continuar les converses multilaterals per articular els reptes amb interès per als representats.