Prepara’t, torna l’F2I amb 124.000 euros per impulsar la innovació de la UB!

Tens una idea amb un alt potencial de transferència però et falten recursos per fer la prova de valorització? Estàs pensant a crear una empresa de base tecnològica i necessites que un professional t’ajudi amb el pla de negoci? El Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I) torna per segon any amb l’objectiu de potenciar les activitats d’innovació i de transferència dels investigadors de la Universitat de Barcelona.

La convocatòria de l’ajut, dotada amb un total de 124.000 euros, s’obrirà en les dues modalitats següents: Fons de Valorització (FVal), per a la valorització de projectes de la Universitat de Barcelona amb un alt potencial de transferència, i Mentor in Residence (MiR), per a la contractació d’un professional extern per a l’assessorament d’empreses de base tecnològica.

Els ajuts Fons de Valorització permetran avançar en la maduració de les tecnologies seleccionades amb l’objectiu d’acostar-les als requeriments del mercat i permetre la seva transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o la creació d’una nova spin-off. L’import màxim finançat per cada projecte serà de 25.000 euros.

El programa Mentor in Residence té com a objectiu la concessió d’ajuts per a complementar l’equip emprenedor fent-lo multidisciplinar, amb la finalitat d’impulsar així la creació de noves spin-off dins de la Universitat de Barcelona i el creixement d’aquelles de recent creació amb potencial de creixement. Aquest ajut permetrà a l’equip emprenedor disposar d’un mentor especialitzat en la gestió de projectes emprenedors. L’import màxim finançat per cada projecte emprenedor serà de 6.000 euros.

Aquest ajut compta amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).