Open Innovation Forum 2021: on els reptes d’innovació empresarials troben solució

Ja està oberta la convocatòria per participar a la 4ª edició de l’Open Innovation Forum, el programa impulsat per Biocat, Fundació Bosch i Gimpera, Parc de Recerca UAB, CIT/UPC i UPF Ventures que dóna a les empreses l’oportunitat de trobar solució i assessorament específic per fer front a una necessitat d’innovació.

El programa permet a les empreses publicar els seus reptes en una plataforma online i conèixer les opcions que millor li poden encaixar de la mà d’universitats i centres de recerca. Una oportunitat per apropar les empreses als diferents agents solucionadors i afavorir noves relacions de col·laboració.

El programa està obert tot l’any i s’estructura en sis àmbits de coneixement (salut i ciències de la vida, alimentació, química, energia i recursos, sistemes industrials i mobilitat). Està obert, d’una banda, a qualsevol empresa que tingui necessitats d’innovació en el desenvolupament de nous productes i serveis, o bé que tingui interès a explorar noves oportunitats d’innovació; i, d’altra banda, als grups de recerca de les universitats, centres de recerca i centres tecnològics que tinguin interès a aplicar la seva investigació al teixit empresarial català.

La darrera edició de l’Open Innovation Forum, celebrada el 2020, va comptar amb prop de 52 reptes de 23 empreses i més de 101 solucionadors inscrits, i al llarg de l’any s’hi van celebrar prop de 134 reunions.

Reunions virtuals amb privacitat de confidencialitat

La iniciativa es desenvolupa mitjançant una plataforma online, on les empreses publiquen els seus reptes de manera totalment privada, és a dir, només els solucionadors tenen accés a aquesta informació.

A partir d’aquí, i en un període de 6-8 setmanes les empreses reben propostes de solució i poden organitzar reunions bilaterals a través de la mateixa plataforma online amb els centres que els hi proposin solucions.

Les organitzacions tindran a la seva disposició un acord de confidencialitat disponible per signar entre ambdues parts. Les companyies podran decidir la informació que publiquen a la plataforma i quina volen mantenir de manera confidencial.

La iniciativa culmina amb dues trobades que es duran a terme durant el mes de juliol i desembre, en què mitjançant una agenda d’entrevistes concertades prèviament les empreses i els investigadors es podran reunir per explorar noves oportunitats per desenvolupar projectes innovadors.

T’interessa? Participa-hi!

Les empreses o agents interessats que vulguin participar-hi poden registrar els reptes que necessitin, sense cap tipus de límit.  La inscripció al programa permet l’accés a la plataforma durant tot l’any i té un preu de 250 euros per a les empreses i 150 euros per als solucionadors.

Si necessites més informació, escriu un correu a openinnovationforum@biocat.cat i resoldran els teus dubtes.