La nova pantalla de protecció, Face Shield UB, rep la certificació espanyola

La pantalla de protecció Face Shield UB, produïda per tecnologies de fabricació digital i dissenyada pel Grup de Recerca D… de la Universitat de Barcelona, ha estat certificada per l’Institut Nacional de Seguretat i Salut al Treball d’Espanya, un organisme notificat de la Unió Europea, pel seu ús.

Aquesta pantalla facial ha estat dissenyada per ser la més senzilla del mercat i amb un cost de fabricació molt baix. La tecnologia de fabricació d’aquest model és el tall làser, el que permet que estigui disponible per a tothom, ja que és econòmica i ràpida. Aquestes característiques posicionen la pantalla protectora com una de les millors opcions per afrontar l’actual i possibles noves pandèmies, ja que pot arribar fàcilment a països amb pocs recursos i a nous àmbits d’aplicació al sector mèdic, sanitari i altres.

Les proves que es van fer amb professionals de la salut amb aquest model, van aconseguir molt bons resultats. L’espai situat a la part superior garanteix el flux d’aire correcte, evitant que s’enteli, sempre tenint en compte la protecció. El material de fabricació és de 0,75 mm de gruix PETG. El gruix del material permet que no es ratlli ràpidament.Amb aquesta ja son dues les pantalles facials certificades a la plataforma del Projecte CAR3D: la Face Shield UB i la Face Shield Nottingham. Aquesta, desenvolupada per la Universitat de Nottingham, destaca per un aspecte clau del seu disseny: l’amplada de la visera de tall per làser. Aquest model es va provar a BSI (EPI per a professionals de la salut 2020/403 – Especificació tècnica per a la protecció dels ulls).

Tot i el progrés per frenar la pandèmia, sobretot gràcies a la vacunació, s’ha seguit una línia constant d’innovació per aconseguir els millors equips de protecció. Amb aquestes dues certificacions i tot el treball de recerca i proves, l’equip de CAR3D continua treballant per optimitzar els EPI contra el coronavirus, però també per estar preparats per a possibles crisis futures, ara que se sap que la protecció és essencial.

Aquest equipament de protecció individual (EPI) s’ha desenvolupat en el marc del Projecte CAR3D, finançat per Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia en Salut (EIT Health) i gestionat per la Universitat de Barcelona a través de la Fundació Bosch i Gimpera.