Cercador web amb més de 100 models experimentals de la UB

Els models experimentals són clau per generar nou coneixement i per poder respondre qüestions biològiques i biomèdiques. Avui dia són àmpliament utilitzats per la majoria d’empreses farmacèutiques, start-ups del sector de la salut i les ciències de la vida i laboratoris d’R+D de les universitats d’arreu del món.

Amb l’objectiu de promoure la transferència de l’expertesa en models experimentals dels grups de recerca de la Universitat de Barcelona, la Fundació Bosch i Gimpera, oficina de transferència de tecnologia i coneixement de la UB, ha recollit més de 100 d’aquests models en un cercador web. Aquesta nova eina permet cercar models experimentals en funció de l’àrea d’interès i/o de la indicació que es vulguin desenvolupar. Al cercador s’hi poden trobar tant models basats en cultius cel·lulars (in vitro ex vivo) com models animals (in vivo). A més, a la UB hi ha diversos grups de recerca especialitzats en la generació de models experimentals a mida per ajustar-se a les necessitats de cada usuari. El cercador presenta un ampli portafolis de models en àrees com la neurobiologia, la immunologia, l’oncologia, la cosmètica i l’alimentació, amb un fort focus en la salut translacional.

Els models experimentals i l’assessorament expert del personal investigador de la UB fan possible analitzar i confirmar l’eficàcia i la seguretat d’actius farmacèutics, cosmètics i alimentaris, entre d’altres, i permeten millorar el coneixement dels processos biològics implicats en l’activitat de diferents productes i definir les estratègies de desenvolupament més adequades per a cada projecte. A més, gràcies a l’ús de tècniques analítiques avançades en genòmica, metabolòmica, proteòmica i epigenètica per part dels experts de la UB, s’obté de manera fiable coneixement d’avantguarda, que és la clau per fer avançar la recerca de nous tractaments i el desenvolupament d’actius de manera fiable i segura.

Durant els últims tres anys l’FBG ha desenvolupat més de 90 projectes relacionats amb els models experimentals, pels quals ha facturat més de 5 milions d’euros.

Visita el cercador a www.fbg.ub.edu/models-experimentals