Nou centre dedicat a la recerca, la formació i la transferència dels principis de la dieta mediterrània

El Torribera Mediterranean Center (TMC), un projecte conjunt de la Universitat de Barcelona i el Culinary Institute of America, ha iniciat la seva activitat al Campus de l’Alimentació de Torribera de la UB, a Santa Coloma de Gramenet. És el primer centre en el món que pren la dieta mediterrània com a punt de partida per connectar, d’una banda, la recerca puntera en nutrició i alimentació i, de l’altra, la innovació culinària, agroalimentària i empresarial. D’altra banda, el TMC s’obre a l’àrea mediterrània, Europa i la resta del món per tal d’establir relacions estratègiques.

El Dr. Ramon Estruch, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la UB, en dirigeix el Consell Assessor Científic i Tècnic, que és l’òrgan responsable d’establir la visió estratègica de recerca del TMC. Els seus 30 membres provenen d’institucions que inclouen, a banda la UB, les universitats de Navarra, València, Harvard, Tufts, Copenhagen, Wageningen, Florència i Ben Gurion. L’objectiu del consell és canalitzar projectes de recerca que avancin en l’estudi dels principis saludables de la dieta mediterrània (que inclouen la necessitat de reduir el consum de carn i augmentar la ingesta de vegetals), així com en la transferència i l’aplicació d’aquests principis a restaurants, serveis alimentaris i la indústria alimentària en general.

El consell científic col·laborarà també amb el Consell Culinari i d’Estudis Alimentaris del TMC, format per xefs, experts del món culinari, acadèmics especialitzats en alimentació, i autors i periodistes de l’àmbit, i també amb el Consell de Lideratge Empresarial i Innovació, que representa el sector industrial i compta amb socis de la indústria alimentària, entitats governamentals i organitzacions sense ànim de lucre. Aquests tres vèrtexs tenen com a objectiu garantir la màxima transferència de la recerca cap a la societat.

El TMC també ofereix dos màsters, que començaran al setembre: Mediterranean Diet: Food, Health, and Nutritional Gastronomy, que s’impartirà en anglès i que està dirigit a graduats i professionals dels àmbits de la salut i la nutrició; i Dieta Mediterrània: alimentación, cultura e innovación culinaria, impartit en castellà dirigit a graduats i professional dels àmbits de la salut, la nutrició, l’agroalimentació, la gastronomia, l’hoteleria, la indústria alimentària i la gestió d’empreses d’aquest sector, la comunicació i el periodisme, i altres camps relacionats.

D’altra banda, el TMC acollirà els dies 15 i 16 d’octubre la seva primera conferència enfocada al lideratge empresarial, que tindrà lloc al Campus de l’Alimentació de Torribera i a Barcelona, i que comptarà amb presentacions de científics i experts de l’àmbit culinari, a més d’oferir sessions experimentals.