Nostrum Biodiscovery participa en un projecte d’investigació contra el COVID-19

Nostrum Biodiscovery (NBD) –una spin-off de la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) i la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) ubicada al Parc Científic de Barcelona (PCB) i el Campus Nord de la UPC– col·labora estretament amb el BSC-CNS per proporcionar dades que puguin ajudar al disseny intel·ligent de fàrmacs in silico relacionats amb el SARS-CoV-2. Les conclusions del seu treball seran aportades de manera altruista a aquest consorci i altres projectes internacionals on participa el BSC-CNS per abordar el COVID-19, com ara ’EXSCALATE4CoV (E4C). “L’impacte de la simulació computacional en el procés del drug discovery és cada cop més significativa. Els grups de recerca públics i privats fan un ús creixent de les tecnologies in silico que, en estar directament relacionades amb l’augment de la capacitat de càlcul dels ordinadors, són cada vegada més poderoses i permeten reduir significativament el temps i cost del desenvolupament d’un fàrmac”, explica Modesto Orozco, president d’NBD.

En els últims dies, NBD ha nomenat Ezequiel Mas del Molino com a nou CEO, en substitució de Robert Soliva, que deixa la companyia per assumir un nou repte professional. “Després de 3 anys i mig, NBD ha aconseguit arribar a una etapa que exigeix canvis al seu equip executiu. El Dr. Robert Soliva, que ha estat combinant els rols de CEO i CSO durant l’últim any, deixa la Direcció de la companyia per assumir nous desafiaments professionals, però seguirà vinculat a Nostrum Biodiscovery com a accionista. Volem apreciar la seva dedicació, entusiasme i coneixement científic, sense els quals el procés d’estabilització i consolidació d’NBD hagués estat impossible”, afirma Ezequiel Mas.

Un creixement que supera les previsions inicials

NBD va iniciar la seva activitat al setembre de 2016 de la mà de dos científics catalans líders al camp de la bioinformàtica i la biologia computacional, Modesto Orozco, catedràtic de la Universitat de Barcelona (UB) i investigador ERC Advanced Grant de l’IRB Barcelona, i Víctor Guallar, professor de recerca ICREA del BSC-CNS. NBD està especialitzada a accelerar projectes incipients de drug discovery i enginyeria d’enzims, mitjançant una combinació d’eines bioinformàtiques de frontera, que agilitzen i augmenten la precisió dels estudis previs al llançament de fàrmacs i productes biotecnològics al mercat. En tan sols tres anys i mig, NBD està assolint un lideratge al panorama internacional d’empreses dedicades a les simulacions biomoleculars amb les aplicacions de descobriment de fàrmacs i d’enginyeria d’enzims. La companyia ha aplicat amb èxit les seves tecnologies d’avantguarda en la indústria pharma i biotec. Presta serveis de química computacional a empreses de la talla d’AstraZeneca, i desenvolupa programes tecnològics en el camp de l’enginyeria d’enzims amb grans multinacionals europees i nord-americanes. “A curt termini el nostre objectiu és consolidar la nostra presència als mercats europeu i americà, i introduir-nos als mercats asiàtics, Xina, Índia, Corea del Sud i el Japó, a més d’Oceania”, explica Ezequiel Mas.