Nimble Diagnostics obté 2,5 milions d’euros del programa EIC Accelerator

Nimble Diagnostics ha rebut una subvenció de 2,5 milions d’euros dins de l’EIC Accelerator, un programa de finançament de la European Innovation Council and SMEs Executive Agency (EISMEA). Aquesta spin-off de l’Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) i la Universitat de Barcelona (UB), es troba entre les 47 empreses seleccionades de 15 països, escollides entre un conjunt de 648 propostes.

La selecció de Nimble Diagnostics per a aquesta subvenció reflecteix el seu potencial al camp de la tecnologia mèdica. El finançament ajudarà l’empresa a desenvolupar tecnologies de diagnòstic cardiovascular no invasives i a fer el seu primer assaig clínic europeu. Tot això amb l’objectiu d’ajudar als pacients i als metges.

L’equip directiu, format pel CEO Oriol Iborra Egea, la CTO Susana Amorós Garcia de Valdecasas, i el COO Andrés Ortega-Verdaguer, ha tingut un paper clau per obtenir el finançament, que forma part de la iniciativa de la Comissió Europea de donar suport a start-ups biotecnològiques. En aquest cas, la subvenció forma part del programa EIC Accelerator, l’objectiu del qual és donar suport a empreses innovadores de tot Europa.

El Dr. Oriol Iborra Egea, cofundador i membre del consell d’administració de Nimble Diagnostics, comenta: “Aquest reconeixement aviva el nostre compromís de continuar treballant de valent en el desenvolupament de la nostra nova tecnologia, que podria ajudar a milions de pacients cada any. Aquesta subvenció ens permetrà consolidar i ampliar el nostre equip, acabar la creació de prototips i realitzar el nostre primer assaig clínic a Europa. Estem molt il·lusionats amb el nostre futur, i no podria estar més orgullós del nostre equip i dels socis que ens han ajudat a arribar fins aquí”.

Nimble Diagnostics i Oriol Iborra van rebre el premi a la millor innovació al SITE Congress 2023

El passat 7 d’octubre, Nimble Diagnostics i el Dr. Iborra Egea van rebre el premi a la millor innovació en cardiologia endovascular al 23è simposi internacional SITE Congress 2023, celebrat a Barcelona.

Aquest reconeixement a nivell internacional per part de l’Endovascular Foundation reforça el compromís de NIMBLE Diagnostics de continuar treballant per apropar la seva nova tecnologia als pacients amb afeccions cardiovasculars, salvant vides i fent més sostenible el sistema sanitari.