Neix AIGecko Technologies, la intel·ligència artificial al servei del reconeixement d’imatges

L’aprenentatge profund, o deep learning, és un camp de la intel·ligència artificial que en els darrers anys ha revolucionat el mercat i el nostre dia a dia en aspectes com la conducció automàtica, la visió artificial o els assistents virtuals, entre moltes altres aplicacions. “La tecnologia de deep learning permet a un ordinador aprendre a distingir de manera automàtica característiques basades en imatges, havent-li ensenyat milers o milions d’imatges abans”, explica Petia Radeva, catedràtica del Departament de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona (UB) i cofundadora d’AIGecko Technologies, la nova spin-off de la UB. L’equip fundador el completen Eric Verdaguer, com a CEO, i Marc Bolaños, com a CTO.

AIGecko ofereix serveis de reconeixement i anàlisi d’imatges basats en els algoritmes desenvolupats per membres del grup consolidat de recerca Computer Vision and Machine Learning, i que han donat peu a diferents productes.

La solució en el núvol LogMeal API utilitza un potent algoritme que permet reconèixer diferents tipus de menjar cuinat a través d’una única imatge del plat. A més de detectar, analitzar, reconèixer, identificar, categoritzar i ser capaç de diferenciar diversos tipus de menjar en una mateixa imatge, LogMeal API és capaç d’extreure de manera detallada tots els ingredients i la informació nutricional (micronutrients i macronutrients) de cada plat, fet que la converteix en una solució única per al control i el seguiment de la dieta d’un usuari o pacient. Aquest algoritme, 100% integrable en qualsevol desenvolupament digital, ja s’ha implementat en àmbits sanitaris i de nutrició,  i s’estima que s’integrarà també en el sector del gran consum.

En aquest context, la spin-off de la UB també ha desenvolupat LogMeal Kiosk, un quiosc digital de reconeixement de menjar que, escanejant la safata del comensal, detecta i identifica tots els plats i productes que conté (desestimant tot el que no sigui menjar o beguda), en calcula el preu i facilita el cobrament amb targeta de crèdit i amb terminals mòbils, a més de lliurar al comensal un resum detallat del seu menjar. La tecnologia, dirigida a tot tipus de restauració, com restaurants d’autoservei, càterings, menjadors d’empresa i escoles, centres d’alt rendiment, etc., aconsegueix generar una experiència innovadora d’automatització de pagament que redueix esperes i controla l’estoc de producte en temps real. Tot això de manera 100% sense contacte.

AIGecko Technologies també ha desenvolupat LogMask API, una solució tecnològica en el núvol que permet detectar persones amb màscara i sense i equips de protecció individual com cascos o armilles. Això facilita la gestió de la seguretat pel que fa a l’ús d’aquests complements obligatoris en diferents espais, com ara hospitals, botigues, aeroports, transports, mines, obres públiques, etc. La tecnologia és integrable en les actuals CCTV o càmeres IP d’empreses i establiments, i arriba a una eficàcia del 99%. Funciona en diferents condicions d’il·luminació, tant en espais oberts com en espais tancats, independentment del nombre de persones que hi hagi. La tecnologia també permet controlar la capacitat en espais tancats, una característica important en situacions excepcionals com la pandèmia de la covid-19. Aquesta tecnologia va ser implantada durant el segon trimestre del 2020 a Espai Abacus de Barcelona, ​​un establiment de més de 1.600 metres quadrats d’Abacus Cooperativa, on ha ofert uns resultats altament positius, ja que ha generat confiança i tranquil·litat als clients que accedeixen a l’establiment.

“Els serveis de detecció de màscares LogMask API i LogMask Kiosk, units als serveis d’automatització de pagament sense contacte de LogMeal Kiosk, són l’aliat perfecte per a la reobertura de la restauració”, explica l’equip d’AIGecko Technologies.