L’FBG rep quatre ajuts AGAUR FEDER per valor de 240.000 euros

La Fundació Bosch i Gimpera ha rebut quatre ajuts en el marc del programa Indústria del Coneixement (Llavor i Producte) convocat per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Aquest programa, cofinançat pel FEDER, té com a objectiu contribuir al desenvolupament de noves spin-offs derivades de la recerca que es duu a terme a les universitats i els centres de recerca, amb la finalitat d’afavorir la transferència de coneixement acadèmic i científic cap al sector empresarial.

Dins la modalitat ‘Ajuts Llavor per a projectes innovadors amb potencial d’incorporació al sector productiu’, l’FBG ha obtingut dos ajuts: un per al projecte ‘Super-fast Confocal Microscopy through Efficient Acusto-optic Modulation (SCREAM)’, del Dr. Mario Montes Usategui, del Departament de Física Aplicada de la UB, per valor de 20.000 euros; i l’altre per al projecte ‘Development of antibiotics for the treatment of hospital acquired infections caused by multi-drug resistant Gramnegative bacteria’, del Dr. Francesc Rabanal Anglada, del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la UB, també per valor de 20.000 euros.

Per altra banda, dins la modalitat ‘Ajuts Producte destinats a l’obtenció de prototips i a la valorització i transferència’, l’FBG ha obtingut dos ajuts més: un per al projecte ‘Fast detection of bacteriophages as viral indicators in water (AQUAPHAGE)’, del Dr. Anicet Blanch Gisbert, del Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la UB, per valor de 99.961 euros; i l’altre per al projecte ‘SaaS per al reconeixement automàtic de colors (ColorChecker)’, del Dr. Daniel Prades Garcia, del Departament d’Enginyeries: Secció Electrònica de la UB, per valor de 100.000 euros.

Aquest projecte està finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020.