L’FBG rep un ajut per realitzar actuacions de valorització i transferència a través de la Xarxa en Innovació Alimentària

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) ha rebut un ajut del cofinançament provinent del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement, per a xarxes d’R+D+I per dur a terme programes de valorització i transferència dels resultats de la recerca.

La Xarxa en Innovació Alimentària (FOOD INNOVATION NETWORK) és el projecte que durà a terme aquestes accions i està composta per grups de recerca de les següents entitas: UAB, UB, UdG, UdL, UdL-IRTA, UVIC, UPC, URV, F.ALICIA i IRTA.

La Xarxa en Innovació Alimentària té com a objectiu transformar la interacció entre el sistema de Recerca, Desenvolupament i Innovació en alimentació i el sector agroalimentari, incorporant criteris econòmics i socials per resoldre millor els problemes persistents i complexos i, alhora valoritzar els resultats de recerca que permetin transferir de manera efectiva el coneixement i la tecnologia el sistema de Recerca. L’assoliment d’aquest objectiu es desenvoluparà en el Programa de Valorització i Transferència de la nostra Xarxa mitjançant un conjunt d’actuacions.

Actuació 1: Resposta a reptes sectorials.

Actuació 2: Valorització de resultats de recerca

Actuació 3: Transferència de serveis tecnològics avançats

Actuació 4: Talent en innovació

Aquest projecte transformador pretén incrementar l’impacte econòmic i social de les iniciatives impulsades a través del Programa de Valorització i Transferència. A continuació, es destaquen una sèrie de fites més concretes que es volen assolir:

– Identificar eixos estratègics on focalitzar les activitats de la xarxa, coordinar els projectes col·laboratius i impulsar comunicació científica veraç mitjançant l’impuls de Comitès d’Experts de cada Àrea d’Especialització.

– Incrementar el nivell de maduresa social de les iniciatives de resolució de reptes complexes de la societat des de la detecció dels problemes o reptes reals.

– Incrementar el nivell de maduresa tecnològica de les iniciatives de valorització des de les etapes més properes a la recerca.

– Incrementar els projectes col·laboratius amb altres agents del sector a través dels Serveis Tecnològics Avançats.

– Identificar el talent en innovació dins l’ecosistema alimentari per afavorir l’ocupabilitat.

– Afavorir la capacitació dels integrants de la xarxa en processos d’innovació i emprenedoria.

La durada del projecte és de 5 anys, des de l’1 de gener del 2018 fins al 31 de desembre del 2022. El cost subvencionable és de 1.071.448,79€ i un cofinançament FEDER de 50% i l’altre 50% es subvencionat per la SUR (Secretaria d’Universitats i Recerca) del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

Aquest projecte ha estat cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.