L’FBG rep un ajut per realitzar actuacions de valorització i transferència a través de BlueNetCat

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) ha rebut un ajut de cofinançament provinent del Fons Europeu de desenvolupament Regional (FEDER) amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement,  per a la realització d’actuacions de valorització i transferència de coneixement en el sector productiu blau.

La Xarxa d’R+D+I Marítima de Catalunya – Catalan network for Blue Innovation (BlueNetCat) és el projecte que durà a terme aquestes accions i està composta per grups de recerca de les següents entitats: UB, UAB, UPC, UdG, URV, CSIC i IRTA.

L’objectiu general és augmentar i millorar l’impacte que la recerca realitzada a les universitats i centres de recerca catalans té a la societat a través de 4 accions:

Actuació 1: Xarxa Marítima com estructura d’innovació i transferència
Actuació 2: Detecció de reptes i oportunitats marítimes de la societat
Actuació 3: Laboratori marítim de productes de transferència
Actuació 4: Valorització de dades marítimes

La durada del projecte és de 5 anys, des de l’1 de gener del 2018 fins al 31 de desembre del 2022. El cost subvencionable és de 1.003.986,00€. FEDER cofinança el 50% i l’altre 50% és subvencionat per la SUR (Secretaria d’Universitats i Recerca) del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

Els principals resultats esperats seran:

• L’Economia Blava de Catalunya disposarà de solucions als seus reptes i d’un millor accés al coneixement per millorar la competitivitat de les empreses catalanes i els beneficis socials, gràcies a l’augment de les capacitats i competitivitat en transferència dels grups. Es disposarà per primera vegada d’una estructura que agrupi la comunitat científica centrada en el mar, orientada al mercat i preparada per a la innovació. Una via oberta per compartir amb la societat el coneixement que fins ara quedava a l’acadèmia. Es disposarà d’una oferta tecnològica estructurada, més madura i propera al mercat.
  • Es disposarà d’un mapa de l’ecosistema blau a Catalunya, identificant agents i relacions, instrument útil per delimitar la composició de l’àmbit, facilitant col•laboracions transversals de futur.
  • La Xarxa serà un instrument alineat amb l’Estratègia Marítima Catalana, per contribuir a vertebrar una política marítima integrada a Catalunya, i amb l’estratègia Blue Growth europea i els ODS de l’ONU.

En últim terme, l’objectiu de la Xarxa Marítima és incrementar i estimular les accions de valorització i transferència dels grups de la Xarxa derivades de la recerca “blava” d’alt nivell feta a Catalunya.

Aquest projecte ha estat cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.