L’FBG rep un ajut AGAUR-PRODUCTE per al projecte Color Checker

L’FBG obté un ajut per valor de 100.000 euros pel projecte ‘SaaS pel reconeixement automàtic de colors – ColorChecker’ del Dr. Daniel Prades del Departament d’Enginyeries de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona.

Actualment les càmeres digitals només poden oferir informació de color aparent dels objectes que ens envolten. Com que es tracta d’una informació poc fiable, no s’explota per oferir cap servei ni per millorar l’experiència dels usuaris.

Disposar d’una mesura acurada del color permetria, a tall d’exemple utilitzar la càmera dels telèfons per fer anàlisis que millorin la qualitat de vida com glucèmia, presència d’al·lèrgens en el menjar, detectar productes tòxics a la llar o a la feina, etc.); també pot augmentar la funcionalitat en aplicacions de realitat augmentada, moda, decoració o imatge personal; o millorar la traçabilitat, qualitat i control de processos industrials com documentació amb imatges fidels en els entorns de producció o en feina de camp, entre d’altres possibilitats.

En aquest context l’equip del Dr. Daniel Prades ha desenvolupat el projecte ColorChecker amb l’objectiu d’oferir un servei en línia de reconeixement de color que es pugui incorporar com un mòdul software a qualsevol aplicació i dispositiu mòbil, i pel qual ha obtingut un ajut AGAUR – PRODUCTE.

ColorChecker proposa un mètode fiable de correcció de color totalment automàtic, i per tant, fàcil d’incorporar per part dels desenvolupadors d’aplicacions mòbils (els seus clients) i fàcil d’utilitzar pels usuaris finals. Per fer-ho, utilitzen patrons visuals i algorismes desenvolupats per l’equip emprenedor.

El model de negoci que millor s’ajusta a aquesta estratègia és el de Software as a Service (SaaS) amb un plantejament Bussiness-to-Bussines (B2B), ja que minimitza el temps i recursos necessaris per arribar a mercat, concentra els esforços de l’equip emprenedor en un únic producte (el SaaS ColorChecker) i permet aprofitar ràpidament l’expertesa dels clients en els seus respectius mercats per aconseguir un efecte amplificador de l’impacte de la proposta.

En finalitzar el projecte es disposarà d’un prototip plenament funcional de l’eina SaaS (incloent servidors, eines d’ajuda a l’usuari i accés a plataformes de facturació), capaç de proporcionar el servei de mesura de colors a centenars d’usuaris. En paral·lel, l’equip de negoci treballarà en l’estratègia de comercialització, incloent accions addicionals de protecció, posicionament del producte, contacte amb socis estratègics dins i fora de Catalunya i definició del negoci.

El projecte, amb numero d’expedient (2016-PROD-00036), està atorgat per l’AGAUR dins la modalitat ‘Ajuts Producte destinats a l’obtenció de prototipus i a la valorització i transferència dels resultats d’investigació generada per equips de recerca de Catalunya’, i està finançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020.