L’FBG organitza unes sessions sobre com transferir els resultats de la recerca a empreses o institucions

La Fundació Bosch i Gimpera organitzarà, durant el mes de maig, unes sessions amb els aspectes bàsics sobre com transferir els resultats de recerca a empreses i/o institucions.

L’objectiu d’aquestes sessions és proporcionar les eines per planificar i posar en marxa una spin-off a partir dels resultats de recerca, donar a conèixer els requisits per poder patentar els resultats de la recerca; i, finalment, incrementar les habilitats per a negociar amb una empresa o institució que vulgui contractar i col·laborar amb els investigadors.

Lloc: Parc Científic de Barcelona – Torre I sala 3 (soterrani)

– Workshop 1: Aspectes clau en la creació d’una empresa

Dia: Dimecres 8 de maig. Horari: De 10 a 11.30 h.

Ponent: Jose Conde, responsable de l’Àrea de Creació d’Empreses de l’FBG.

José Conde: És Enginyer Químic per la Universitat de Barcelona i Professional Doctorate in Engineering (PDEng) in Process Design per la University of Twente (Holanda). Després de treballar al departament d’R+D d’una multinacional del sector alimentari, va estar treballant en consultoria diversos anys abans d’unir-se el 2010 a la Fundació Bosch i Gimpera. En aquests més de 12 anys, ha participat en múltiples projectes de transferència, tant des del vessant de la valorització i llicència de tecnologies com des de l’àmbit de la creació de spin-offs. Actualment, és el responsable de l’Àrea de Creació d’Empreses des d’on aporta els seus coneixements a la incubació de nous projectes així com al seguiment i suport de les empreses participades per la UB.

– Workshop 2: De la identificació de la invenció a la protecció per patent

Dia: Dilluns 13 de maig. Horari: De 10 a 11 h.

Ponent: Sílvia Bertrán de l’agència de patents Hoffmann Eitle S.L.U.

Silvia Bertran: És agent europeu de patents (EQE) i agent espanyol de la propietat industrial. Amb més de 18 anys d’experiència, està especialitzada en la creació de carteres de patents i en la tramitació global a l’àmbit de la farmàcia i la biotecnologia. Després d’una etapa internacional com a responsable de la Propietat Industrial d’una biotecnològica francesa, el 2015 es va unir HOFFMANN EITLE on assessora i representa universitats, institucions de recerca, així com petites i mitjanes empreses.

– Workshop 3: Negociació en projectes I+D

Dia: Dimecres 22 de maig. Horari: De 10 a 11.30 h.

Ponent: Salvador Mena, responsable de l’Àrea de Comercialització de Tecnologia i Coneixement de l’FBG.

Salvador Mena: És llicenciat en Farmàcia per la Universitat de Barcelona. Màster en Assajos Clínics, ESAME. Màster en Project Management, La Salle. Ha treballat sis anys en farmàcia comunitària, un any en farmàcia hospitalària i set anys en l’àrea de desenvolupament clínic de medicaments a Almirall. El 2007 es va incorporar a l’entorn UB com a Project Manager a l’FBG dins l’Àrea de Valorització i Llicències. El 2013 passa a ser el responsable de l’Àrea de Recerca per Contracte de l’FBG, i des del 2023 és el responsable de l’Àrea de Comercialització de Tecnologia i Coneixement de l’FBG. També és docent ocasional en cinc programes de màster i postgraus a la UB, entre ells De la Ciència al Mercat, i és membre de la Junta directiva del Beauty Cluster Barcelona.