L’FBG obté un ajut FEDER per a la realització de projectes de valorització i transferència de coneixement

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) ha rebut un ajut del cofinançament provinent del Fons Europeu de desenvolupament Regional (FEDER) amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement,  per a la realització de projectes de les unitats de valorització i transferència de coneixement de les universitats de Catalunya adreçats a millorar sensiblement la interacció amb el sector productiu.

El projecte Impuls a la innovació, valorització i transferència (REINNOVA UB – FBG), té com a objectiu general augmentar i millorar l’impacte que la recerca realitzada a la UB té en la societat mitjançant vuit actuacions: la priorització de tecnologies i l’optimització de la protecció i comercialització, la incubació de projectes emprenedors de base tecnològica, l’acceleració d’empreses de base tecnològica, la millora de la gestió de projectes de transferència, la promoció i enfortiment de les relacions universitat-empresa enfocada a la transferència, la dinamització de l’emprenedoria, la innovació i la transferència de coneixement a la Universitat de Barcelona (UB), la comunicació i la difusió, i la maduració de tecnologies.

La durada del projecte és de cinc anys amb un cost subvencionable de 2.666.880,10 eur i  un cofinançament FEDER de 1.333.440,05 eur. Els principals resultats esperats seran: l’augment del nombre d’investigadors de la UB que participin en projectes de transferència, l’augment del nombre de col·laboracions empresarials amb grups d’investigació, l’augment de la viabilitat dels projectes de transferència i el posicionament de la FBG com a referent en transferència de tecnologia.