L’FBG obté 9 ajuts del Programa Indústria del Coneixement per al desenvolupament de projectes d’innovació

La Fundació Bosch i Gimpera ha rebut finançament per al desenvolupament de nou projectes innovadors de personal investigador de la Universitat de Barcelona en el marc del programa Indústria del Coneixement, que promou l’AGAUR i que té per objectiu impulsar l’arribada al teixit productiu del coneixement generat en l’entorn científic.

Set projectes pertanyen a la modalitat Llavor, finançats amb 20.000€ cadascun, i dos projectes a la modalitat de Producte, finançats amb 100.000€ cadascun. De la convocatòria d’Ajuts d’Indústria del Coneixement per a l’any 2019, la FBG-UB obtindrà en total 340.000€, cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020).

Els set projectes inclosos en la modalitat LLAVOR, destinada a finançar projectes d’innovació que es troben a les fases inicials de maduresa tecnològica són:
“Nous compostos d’acció dual per al tractament de malalties neurodegeneratives, del del Dr. Diego Muñoz-Torrero, del Departament de Farmacologia, Toxicologia i Química Terapèutica de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació.

“GridConsultor (GRIDCON): Una eina 3D per a l’exploració de la identitat professional en organitzacions sanitàries”, del Dr. Guillem Feixas, del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiològica de la Facultat de Psicologia.

“Reposicionament basat en lligaNd (LBRS) de un compost fenòlic amb activitat antiamiloidogènica:Una prova de concepte”, del Dr. F. Javier Luque, en col·laboració amb la Dra. Tiziana Ginex, del Departament de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació.

“Sistema de monitorització i detecció in situ i en temps real d’elements contaminants en ambients marins (Sea_RealSense)”, del Dr. Manel López de Miguel, del Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Facultat de Física.

“Projecció de la sostenibilitat i l’adequació de les pensions: el model de microsimulació DyPes”, de la Dra. Concepció Patxot, del Departament de Teoria Econòmica de la Facultat d’Economia i Empresa.

“Dispositiu electrònic portàtil controlat per una app per a la mesura in situ de l’elasticitat de masses de farina”, de la Dra. Àngels Sahuquillo Estrugo, del Departament d’Enginyeria Química i Química Analítica de la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona, i el Dr. Antonio Monleon Getino, del Departament de Genètica, Microbiologia i Estadística de la Facultat de Biologia.

“Desenvolupament de RIPLESS, un producte comercial per prevenir el deteriorament de la fruita de pinyol durant la post-collita”, del Dr. Sergi Munné, del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències de la Facultat de Biologia.
Els dos projectes de inclosos en la modalitat PRODUCTE, destinada a finançar l’obtenció de prototipus i a la valorització i transferència dels resultats d’investigació són:

“Microscopi de matriu programable amb filtratge virtual”, del Dr. Mario Montes, professor titular del Departament de Física Aplicada de la Facultat de Física.

“MAQA: Monitorització́ Autònoma de la Qualitat de l’Aigua”, del Dr. Manel Puig, del Departament d’Enginyeria Electrònica i Biomèdica de la Facultat de Física.