L’FBG impulsa la primera trobada del grup de treball TECNIO de la Universitat de Barcelona

La Fundació Bosch i Gimpera (FBG) ha impulsat la celebració de la primera trobada del grup de treball TECNIO de la Universitat de Barcelona (UB). L’acte es va dur a terme el 10 d’abril al Parc Científic de Barcelona i va congregar una quarantena de persones. L’esdeveniment va ser un punt de trobada dels grups més actius en transferència de la UB, amb l’objectiu de conèixer-se millor, compartir experiències i generar sinergies.

El segell TECNIO de la Generalitat de Catalunya acredita les entitats que desenvolupen i faciliten tecnologia per a les empreses. L’objectiu és que les empreses identifiquin on poden trobar noves tecnologies per a desenvolupar nous productes i processos, sigui a través de l’adquisició o explotació de patents, la contractació de projectes d’R+D+i o el contacte amb spin-offs.

L’acte es va iniciar amb la benvinguda de la vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la UB, la Dra. Mercè Segarra. Seguidament, un representant de cada grup TECNIO va tenir l’oportunitat d’explicar en un minut les principals activitats que duen a terme.

Després, el director de l’associació TECNIO, Manuel Palacín, va donar a conèixer la tasca de l’organització, i es va obrir un torn de debat sobre la implementació del model TECNIO. La jornada va continuar amb un dinar a peu dret, facilitant així l’intercanvi d’opinions i la creació de xarxes de contactes.

Segons la vicerectora Mercè Segarra, la trobada va permetre “donar visibilitat a la tasca dels grups de recerca de la Universitat de Barcelona intensius en transferència de coneixement, afavorir la interacció entre els nostres centres TECNIO i aquells grups que poden arribar a acreditar-se com a tals, donar suport institucional a l’Associació TECNIO, i, en definitiva, reforçar el nostre compromís per tal que la Universitat sigui un actor clau en el desenvolupament del coneixement que ha d’arribar a la societat”.

En la jornada van participar deu grups de recerca dels quals cinc compten amb l’acreditació TECNIO:

TECNIO:

– CEMIC – Física