L’FBG atorga 106.000 euros a cinc projectes de recerca de la UB en el marc de la convocatòria F2I

La Fundació Bosch i Gimpera ha lliurat els quatre ajuts Fons de Valorització (FVal) i un dels ajuts del programa Mentor in Residence (MiR) de la quarta convocatòria Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I). En el marc d’aquests ajuts s’han atorgat 25.000 euros a cadascun dels projectes seleccionats dins la convocatòria FVal que es podran invertir per acostar les tecnologies desenvolupades als requeriments del mercat, permetre la seva transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o crear una nova spin-off. També s’ha atorgat un dels ajuts MiR (la convocatòria continua oberta) per valor de 6.000 euros, que es destinaran a la contractació d’una mentora especialitzada en la gestió de projectes emprenedors que treballarà en diferents àmbits i activitats, com la definició de l’estratègia del projecte, l’elaboració d’un pla de desenvolupament i activitats destinades a la cerca de finançament.

Aquesta és la quarta edició del programa Fons per a l’Impuls de la Innovació, que del 2016 al 2018 ha afavorit la creació de quatre spin-offsBluephage, ColorSensing, Virtual Bodyworks i Mind & Identity– i ha generat dinou llocs de treball. La inversió realitzada per la UB en aquests projectes s’ha multiplicat per vuit al llarg d’aquests dos anys gràcies al finançament aconseguit pels projectes després de rebre l’ajut.

Els projectes guanyadors d’aquesta quarta edició corresponents a la convocatòria FVal han estat els següents: “Monitorització autònoma de la qualitat de l’aigua i la seva comunicació”, del Dr. Jordi Colomer, de la Facultat de Física; “Secure communications using optomechanical crystals in the chaotic regime”, del Dr. Daniel Navarro, de la Facultat de Física; “A novel approach to enhance the therapeutic efficacy of CAR-T cells”, del Dr. Carles Galdeano, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació; i “Nous activadors de l’HRI per al tractament de l’esteatohepatitis no alcohòlica”, del Dr. Manuel Vázquez-Carrera, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació. Per altra banda, el projecte seleccionat per gaudir d’un ajut MiR ha estat “Explore Your Meanings (EYME) – Una eina digital per a l’estudi de la personalitat”.

Els ajuts del Fons per a l’Impuls de la Innovació s’adrecen als investigadors de la Universitat de Barcelona que lideren projectes de transferència en què la UB és propietària o copropietària tant del coneixement i de la tecnologia prèvia com dels resultats. A la convocatòria FVal d’aquest any s’hi van presentar un total de dinou projectes de recerca: tres de la Facultat de Física, vuit de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, dos de la Facultat de Biologia, tres de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, dos de la Facultat de Psicologia i un de la Facultat Matemàtiques i Informàtica.

Estas ayudas cuentan con el apoyo de la Secretaría de Universidades e Investigación del Departamento de Empresa y Conocimiento de la Generalitat de Catalunya, y se cofinancian con el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER).