L’FBG atorga 100.000 euros a quatre projectes de la UB per a la valorització de projectes de recerca

El passat 18 de gener va tenir lloc a la Fundació Bosch i Gimpera el lliurament dels ajuts Fons de Valorització (FVal) de la convocatòria Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I). En el marc d’aquests ajuts es van atorgar 25.000 euros a cada projecte seleccionat, que es destinaran a valoritzar projectes de la Universitat de Barcelona que tinguin un elevat potencial de transferència i d’impacte a la nostra societat. Els ajuts Fons de Valorització permetran avançar en la maduració de les tecnologies seleccionades amb l’objectiu d’acostar-les als requeriments del mercat i de permetre’n la transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o la creació d’una nova spin-off.

Els projectes guanyadors d’aquesta segona edició han estat els següents: ‘Inhibidors de la dimerització del receptor d’andrògens: fàrmacs first-in-class per al tractament del càncer de pròstata’, de la Dra. Eva Estébanez Perpiñá, de la Facultat de Biologia; ‘Nova generació de SMDs per a circuits electrònics impresos’, del Dr. Albert Cirera Hernández, de la Facultat de Física; ‘Un sistema de reconocimiento automático de comida para instalaciones de cátering’, de la Dra. Petia Radeva, de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica; i ‘Therapeutic and prophylactic effects of soluble Epoxide Hydrolase Inhibitors (sEHI) in Acute Pancreatitis (AP) and in Endoscopic Retrograde Cholangiopancreatography (ERCP)-Inducd AP’, del Dr. Santiago Vázquez Cruz, de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació.

Els ajuts Fons de Valorització, que ofereixen fins a 25.000 euros per a cada projecte, s’adrecen als investigadors de la Universitat de Barcelona que lideren projectes de transferència en què la UB és propietària o copropietària tant del coneixement i de la tecnologia prèvia com dels resultats per als quals se sol·licita l’ajut.

A la convocatòria d’aquest any s’hi van presentar un total de 14 projectes de recerca generats a la Universitat de Barcelona: cinc de la Facultat de Física, tres de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, tres de la Facultat de Biologia, un de la Facultat de Química, un de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut i un de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica.

Aquesta és la segona edició del Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I), una convocatòria dotada amb 124.000 euros que consta de dues modalitats: l’ajut Fons de Valorització (FVal), dotat amb 100.000 euros destinats a valoritzar projectes de la Universitat de Barcelona que tinguin un elevat potencial de transferència i d’impacte a la nostra societat, i l’ajut Mentor in Residence (MiR), dotat amb 24.000 euros destinats a impulsar la creació i la maduració de noves spin-offs de la Universitat mitjançant la contractació d’un mentor. Aquests ajuts tenen el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i es cofinancen amb el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).