Let’s UB: nou punt de trobada amb l’emprenedoria

El jardí Ferran Soldevila i diversos espais de l’Edifici Històric de la UB acolliran el dimarts 13 de juliol la I Jornada d’Innovació i Emprenedoria de la UB, Let’s UB!, que inaugurarà el rector Joan Guàrdia. Es tracta d’una trobada entre la comunitat universitària i agents del món de l’emprenedoria del país. Inversors, directius de diverses firmes, impulsors de start-ups i spin-offs i alumnat universitari compartiran al llarg del dia tallers, fòrums i taules rodones. Alhora, al vestíbul de l’Edifici Històric es podrà visitar una mostra d’una desena d’empreses creades per alumnat de la UB.

Organitzada per StartUB!, aquesta jornada és la culminació de diverses activitats d’emprenedoria que han tingut lloc durant aquest curs acadèmic. «Let’s UB! representa el compromís de la Universitat amb una emprenedoria sostenible, inclusiva, immersa en l’actual procés de digitalització», expliquen Claudio Cruz i Elena Maestre, director i sotsdirectora de StartUB!. «Volem mostrar a la societat una emprenedoria de perfil jove, inconformista i multidisciplinari, amb el suport d’una institució del prestigi de la UB», remarquen.

Ronda d’inversió, taules rodones i tallers

A l’Aula Magna tindran lloc xerrades, fòrums i taules rodones que es retransmetran en directe per UBtv. Entre les activitats, destaca una ronda d’inversió amb membres de spin-offs creades per investigadors de la UB i d’empreses emergents (start-ups) impulsades per estudiants. Hi participaran àngels inversors que aporten finançament a empreses innovadores, organitzacions especialitzades en projectes promoguts per dones i entitats amb suport públic que faciliten crèdits a firmes innovadores, entre altres actors.

També es faran tres taules rodones, la primera de les quals es dedicarà precisament al tema de la inversió. La segona tractarà de les competències i habilitats necessàries per a l’emprenedoria i hi participaran diversos directius de firmes del sector de l’hoteleria i la restauració. L’FBG n’organitza la tercera, sota el títol ‘Emprendre des de la ciència’, i que té com a objectiu conèixer les experiències de diversos emprenedors que han creat les seves empreses a partir de tecnologies sorgides a la UB. Hi participen:

• Laszlo Bax, Cofundador i CEO – Braingaze
  • Isabel Trillas, Sòcia Fundadora i Directora d’ R+D – Biocontrol Technologies
  • Adrià Huguet, CTO i Fundador – Kumux
  • Teresa Tarragó, Membre de la Junta Accure Therapeutics / CEO Exheus

En el jardí Ferran Soldevila es podrà participar en tallers pràctics adreçats a emprenedors sobre creativitat, ludificació, elaboració de prototips o habilitats comunicatives. L’Aula Capella acollirà la defensa dels projectes que opten als Premis StartUB! Sprint, que distingeixen les millors idees emprenedores entre els estudiants de la Universitat de Barcelona. Els guardons es lliuraran el mateix dia en l’acte de cloenda de Let’s UB! a l’Aula Magna.

La jornada Let’s UB! està organitzada per StartUB! en col·laboració amb l’IL3-UB, la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), el Parc Científic de Barcelona (PCB) i els centres adscrits CETT i Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI-UB).

Per assistir presencialment a Let’s UB! cal inscriure’s en aquest formulari.

Programa de la jornada