“Les patents són una eina essencial per protegir una invenció derivada dels resultats de la recerca”

Entrevistem a Inma Íñiguez, cap de l’Àrea de Valorització i Llicències de la Fundació Bosch i Gimpera.

Per què són importants les patents?
Les patents són una eina essencial per protegir una invenció derivada dels resultats de la recerca i faciliten la transferència de coneixement a la societat.

Què fa la Fundació Bosch i Gimpera per ajudar als investigadors en el procés de patentar les seves tecnologies?
Des de la Universitat de Barcelona, a través de la Fundació Bosch i Gimpera, comptem amb l’àrea de valorització i llicències, des d’on acompanyem investigadors en el procés de patentar les seves tecnologies i també estem al costat de les empreses que busquen solucions innovadores.

Per què és essencial protegir les patents?
Les patents són un avantatge competitiu i eviten que tercers comercialitzin una tecnologia patentada sense el permís de la UB. És a dir, són una barrera d’entrada de competidors. A més a més, aquesta protecció és una garantia d’excel·lència tecnològica, amb un especial valor i reconeixement curricular i acadèmic.

Una patent pot ser una font de finançament important?
Sí. Una patent explotada pot ser també una font de finançament rellevant. A la Fundació Bosch i Gimpera tenim una llarga experiència en la comercialització de tecnologies d’investigadors i grups de recerca de la Universitat de Barcelona. Actualment, comptem amb més d’un centenar de tecnologies disponibles per llicenciar. Des de la fundació avaluem la tecnologia, financem la patent i cerquem empreses per a l’explotació.