La Universitat de Barcelona torna al 4YFN del Mobile World Congress

La Universitat de Barcelona torna al 4 Years From Now (4YFN), la plataforma dedicada a les empreses emergents i a l’emprenedoria del Mobile World Congress, que enguany tindrà lloc a la Fira Gran Via de Barcelona del 26 al 29 de febrer.

Dins del 4YFN, la UB disposarà d’un espai propi —concretament, el 8.1C23— en què presentarà alguns dels seus projectes més innovadors i amb més potencial de transferència. L’objectiu és exposar les novetats tecnològiques més rellevants, amb l’objectiu de créixer i donar-se a conèixer en un escenari global.

La Universitat participarà en aquest espai mitjançant StartUB!, la unitat de foment de l’emprenedoria entre l’alumnat, i la Fundació Bosch i Gimpera, l’oficina de transferència de coneixement i tecnologia encarregada d’impulsar la creació d’empreses innovadores i derivades entre el personal investigador.

Les empreses derivades (spin-offs) i emergents (start-ups) que participaran en l’esdeveniment els dies 26 i 27 de febrer són:

Spin-offs:

Colorsensing. Treballa per reduir el malbaratament alimentari gràcies al desenvolupament d’una solució d’embalatge intel·ligent que permet detectar productes envasats fets malbé abans que arribin al consumidor.

Nimble Diagnostics. Ha desenvolupat el primer dispositiu mèdic per monitorar, de manera no invasiva, stents implantats: permet identificar possibles problemes cardíacs de manera no invasiva, ràpida i fàcil.

Oniria Therapeutics. Se centra en el desenvolupament de teràpies dirigides per eliminar les cèl·lules tumorals persistents als tractaments convencionals i responsables de la progressió del càncer a fases mortals.

Start-ups:

Benesit. És un dispositiu per corregir la postura a la cadira i prevenir problemes d’esquena.

Filmo. És una plataforma de lloguer de materials audiovisuals entre particulars.

Omashu. Ofereix un servei integral que acredita la correcta transferència i pronòstic de valor dels jugadors d’esports electrònics, tant a nivell professional com amateur, utilitzant tecnologia de cadena de blocs (blockchain) i aprenentatge automàtic.

Pets&Vets. És una plataforma que connecta propietaris de mascotes amb veterinaris i altres professionals del benestar animal per democratitzar l’accés a la salut animal.

The Blue Box. Ofereix una solució impulsada per la intel·ligència artificial per detectar el càncer de mama de manera no invasiva i sense irradiació, a través de l’orina.

Els dies 28 i 29 de febrer hi seran les empreses següents:

Spin-offs:

Braingaze. Desenvolupa i comercialitza solucions digitals per a la detecció precoç, el diagnòstic i la teràpia de malalties i trastorns cognitius com el TDAH, l’Alzheimer, el trastorn de l’espectre autista, etc.

Gate2Brain. És una empresa de biotecnologia que està desenvolupant una tecnologia basada en pèptids capaços de creuar la barrera hematoencefàlica i transportar fàrmacs al cervell.

LogMeal. La seva tecnologia fa servir la intel·ligència artificial i els algoritmes d’aprenentatge profund per analitzar els àpats en temps real, fent només una fotografia.

Start-ups:

DEKINES. És una plataforma per administrar equips de treball i monitorar els torns dels empleats.

Lexy. És una plataforma d’intel·ligència artificial que ajuda les empreses a crear contingut.

Match IT. Ofereix solucions, mitjançant la intel·ligència artificial, per optimitzar processos en equips de treball.

THEAD. És una comunitat de mestres innovadors que promou la tecnologia educativa per afavorir la inclusió, reduir les desigualtats i fomentar la consciència mediambiental.

XRON. És un programa de desenvolupament de videojocs, aplicacions interactives, realitat estesa (realitat virtual i realitat augmentada), art digital, disseny d’experiència d’usuari i d’interfícies (UX/UI) i disseny web.

Per altra banda, les spin-offs Qilimanjaro Quantum Tech i Virmedex Virtual Experiences estaran ubicades al Hall 8.0 – 4YFN Stand 8.0B15.5 i al Hall 8.1 – 4YFN Stand 8.1C33.5B, respectivament. Qilimanjaro és una de les cinc start-ups finalistes dels 4YFN Awards, un concurs global per descobrir les millors start-ups digitals del planeta i per al planeta. És el màxim reconeixement per a start-ups al MWC Barcelona 2024.

Amb la presència en el 4YFN del Mobile World Congress, la Universitat de Barcelona reafirma el seu compromís amb la innovació i la seva voluntat de contribuir al progrés tecnològic i social.