La revista TIME reconeix un test desenvolupat per Reveal Genomics com un dels millors invents del 2022

REVEAL GENOMICS® és una spin-off de la Universitat de Barcelona, l’Hospital Clínic de Barcelona, ​​IDIBAPS, i la Vall d’Hebron Institut d’Oncologia.

REVEAL GENOMICS, S.L., start-up biotecnològica dedicada a revolucionar l’oncologia de precisió a través de la innovació en biomarcadors, ha anunciat la inclusió d’HER2DX® a la llista TIME de “Els millors invents de 2022”.

El llistat inclou aquells invents que la publicació considera “fan el món millor, més intel·ligent i fins i tot més divertit”, segons la seva pròpia definició.

L’HER2DX® ha estat nomenat com un dels millors invents a la categoria de “Medical Care”, que són aquelles innovacions utilitzades a les consultes mèdiques i als hospitals i que donen respostes efectives als pacients.

Pel que fa a l’HER2DX®, la publicació comenta: “La prova afavoreix l’obtenció de millors resultats pels pacients en fase inicial, però també podria conduir a enfocaments més personalitzats per als càncers de mama en fase avançada.”

Per a la Dra. Patricia Villagrasa, cofundadora i CEO de REVEAL GENOMICS®, el reconeixement de TIME “avala el nostre primer producte i ens impulsa a seguir amb la nostra visió del futur de l’oncologia de precisió. Creem REVEAL GENOMICS® per desenvolupar solucions úniques amb utilitat clínica demostrada i HER2DX® és l’exemple del nostre potencial. L’objectiu immediat de REVEAL GENOMICS® és assegurar que HER2DX® estigui disponible globalment i arribi a totes les pacients amb càncer de mama HER2+.”

El Dr. Aleix Prat, cofundador i CSO de REVEAL GENOMICS®, comenta: “El càncer de mama HER2+ és un problema de salut que afecta més de 400.ooo dones a l’any. Fins ara, no disposàvem de cap eina que ajudés l’oncòleg i la pacient a prendre decisions terapèutiques claus per a la seva vida.
En conseqüència, moltes pacients experimentaven un sobretractament o un infratractament. Per aquest motiu desenvolupem HER2DX®, el primer test que ajuda a optimitzar el tractament per a aquest tipus de pacients”.

Els millors invents de l’any, la cita anual de TIME
Aquest any, TIME ha reconegut aquells invents que han assolit fites importants entre el novembre del 2021 i el setembre del 2022, com és el cas de l’HER2DX® amb la seva introducció al mercat el gener d’aquest any.

Per crear la llista, TIME sol·licita nominacions als seus editors i corresponsals a tot el món i, a més, habilita la postulació en línia de candidatures. Un cop recopilades les candidatures, la publicació avalua cadascun dels invents en aspectes com impacte, originalitat, creativitat i eficàcia.

La llista completa dels guardonats apareix a la publicació impresa i al lloc web de TIME (amb una audiència global de 100 milions de persones), a més a les xarxes socials de la publicació que inclouen Twitter (18 milions de seguidors), Facebook ( 13 milions de fans) i Instagram (11 milions de seguidors) i es calcula que genera 650 milions d’impressions als mitjans de comunicació de tot el món.

Sobre HER2DX®️
HER2DX®️ és el primer test diagnòstic del món creat específicament per al càncer de mama HER2+. Comercialitzat per REVEAL GENOMICS®️ des del gener del 2022, l’HER2DX® és una prova estandarditzada d’expressió de 27 gens per a pacients amb càncer de mama HER2+ en fase inicial.

HER2DX®️ proporciona un informe pronòstic i predictiu basat en dades clíniques i genòmics. La prova integra informació clínica (la mida del tumor i l’estat dels ganglis) amb informació biològica (infiltració immune, diferenciació luminal, proliferació de les cèl·lules tumorals i expressió de l’amplada cromosòmica HER2 17q12-21, inclòs el gen ERBB2).

HER2DX®️ proporciona:

• Una puntuació de risc de recaiguda (alta o baixa): el risc de recidiva en pacients amb càncer de mama HER2+ acabat de diagnosticar.

• Una puntuació de probabilitat de pCR (alta, mitjana o baixa): la probabilitat que una pacient respongui a un tractament basat en anti-HER2 abans de la cirurgia.

• Una puntuació d’ERBB2 (alta, mitjana o baixa): l’expressió quantitativa de l’ARNm d’ERBB2.

Sobre REVEAL GENOMICS®️
REVEAL GENOMICS, S.L. és una start-up biotecnològica que busca canviar la manera com s’utilitzen els biomarcadors en oncologia. Se centra en el desenvolupament d’eines diagnòstiques innovadores per definir les millors opcions terapèutiques per als pacients amb càncer. La companyia utilitza tècniques pioneres, aplicacions informàtiques sofisticades i machine learning per revelar noves dades de recerca sobre el càncer.

REVEAL GENOMICS® i HER2DX® són marques registrades de REVEAL GENOMICS, S.L.