La FBG organitza unes sessions amb els aspectes bàsics sobre com transferir els resultats de recerca a empreses i/o institucions

La Fundació Bosch i Gimpera organitzarà, durant el mes d’abril, unes sessions amb els aspectes bàsics sobre com transferir els resultats de recerca a empreses i/o institucions.

L’objectiu d’aquestes sessions és adquirir coneixements bàsics que ajudin a transferir a empreses i/o institucions els resultats de les investigacions. Es farà especial èmfasi en donar a conèixer els requisits per poder patentar els resultats de la recerca; les eines per planificar i posar en marxa una spin-off a partir dels resultats de recerca i, finalment, com incrementar les habilitats per a negociar amb una empresa o institució que vulguin contractar i col·laborar amb els investigadors.

Lloc: StartUB!

Workshop 1: De la identificació de la invenció a la protecció per patent

Dia: Dimecres 12 d’abril. Hora: De 10 a 11 h.

Ponents: Sílvia Bertrán i Mónica López de l’agència de patents Hoffmann Eitle S.L.U.

Silvia Bertran: És agent europeu de patents (EQE) i agent espanyol de la propietat industrial. Amb més de 18 anys d’experiència, està especialitzada en la creació de carteres de patents i en la tramitació global a l’àmbit de la farmàcia i la biotecnologia. Després d’una etapa internacional com a responsable de la Propietat Industrial d’una biotecnològica francesa, el 2015 es va unir HOFFMANN EITLE on assessora i representa universitats, institucions de recerca, així com petites i mitjanes empreses.

Mónica López: Amb més de 22 anys d’experiència treballant a diferents despatxos d’advocats, té una àmplia experiència en la tramitació de sol·licituds de patents davant de l’Oficina Europea de Patents (OEP) i de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM); la coordinació de la tramitació global de patents; l’assessorament estratègic i les avaluacions de carteres de patents; així com els dictàmens de patentabilitat i infracció. Té una àmplia experiència en els camps de la biotecnologia i la química, col·laborant tant amb empreses privades com amb institucions de recerca.

– Workshop 2: Aspectes clau en la creació d’una Spin-off

Dia: Dimecres 19 abril. Hora: De 10 a 11.30 h.

Ponent: José Conde, responsable de l’àrea de creació d’empreses de la FBG.

José Conde: És Enginyer Químic per la Universitat de Barcelona i Professional Doctorate in Engineering (PDEng) in Process Design per la University of Twente (Holanda). Després de treballar al departament d’R+D d’una multinacional del sector alimentari, va estar treballant en consultoria diversos anys abans d’unir-se el 2010 a la Fundació Bosch i Gimpera. En aquests més de 12 anys, ha participat en múltiples projectes de transferència, tant des del vessant de la valorització i llicència de tecnologies com des de l’àmbit de la creació de spin-offs. Actualment, és el responsable de l’Àrea de Creació d’empreses des d’on aporta els seus coneixements a la incubació nous projectes així com al seguiment i suport de les empreses participades per la UB.

– Workshop 3: Negociació en projectes I+D

Dia: Dimecres 26 abril. Hora: De 10 a 11.30 h

Ponent: Salvador Mena, responsable de l’àrea de recerca per contracte de la FBG.

Salvador Mena: És llicenciat en Farmàcia per la Universitat de Barcelona. Màster en Assajos Clínics, ESAME. Màster en Project Management, La Salle. Ha treballat sis anys en farmàcia comunitària, un any en farmàcia hospitalària i set anys en l’àrea de desenvolupament clínic de medicaments a Almirall. El 2007 es va incorporar a l’entorn UB com a Project Manager en la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) en l’Àrea de Valorització i Llicències. Des del 2013, és Responsable de l’Àrea de Recerca per Contracte de l’FBG. També és docent ocasional en cinc programes de màster i postgraus a la UB, entre ells De la Ciència al Mercat, i és membre de la Junta directiva del Beauty Cluster Barcelona.