La creadora de l’àrea d’ètica dels algoritmes a Twitter serà la ponent principal del Barcelona Deep Tech Summit

La segona edició del Barcelona Deep Tech Summit, l’esdeveniment més rellevant del sud d’Europa en aquest àmbit, reunirà tot l’ecosistema deep tech: emprenedors, start-ups, corporacions i inversors, durant els dies 28 i 29 de novembre. La inscripció és gratuïta.

L’enginyera catalana Ariadna Font serà la ponent principal, amb la conferència “Prioritzant la intel·ligència artificial responsable a les empreses”. Font fa més de 20 anys que desenvolupa projectes de tecnologia als Estats Units i va contribuir a establir la IA Responsable com un dels principals objectius de Twitter. Ara és CEO d’Alinia, una start-up que ajuda les empreses a implementar la IA de forma fiable, segura i amb ètica.

L’extensió de la intel·ligència artificial serà un dels elements a debat en el Barcelona Deep Tech Summit. També s’abordaran altres aspectes estratègics i d’interès social i econòmic, amb ponències inspiradores com “Genetics at work”, “Hello. I’m your new coworker. I’m a robot”o “Sky’s the Limit: Unveiling Next-Gen Opportunities in the Satellite Sector!”.

Hi participaran 50 experts d’arreu del món com Limor Schwitzer, expert en robòtica i creador de diverses start-ups com MOV.AI o RoboSavyy; Camila Tomas, vicepresidenta d’innovació i tecnologia de Puig; Gemma Marfany, biòloga, professora de la Facultat de Biologia de la UB i experta en genètica; Carlos Abellán, cofundador i CEO de Quside Technologies i Premi MIT als innovadors de menys de 35 anys; Rafel Jordà, enginyer aeronàutic, premi Princesa de Girona 2023 i creador d’Open Cosmos, fabricant de satèl·lits més petits que poden recopilar dades útils per prendre decisions en relació a reptes globals; o Nolen Gertz, filòsof i professor de la Universitat de Twente, autor de llibres com Nihilism and Technology.

Tractaments de malalties, entre les solucions innovadores

Durant tot el Summit hi haurà una àrea d’exhibició (Global Innovation Area) en què una cinquantena d’start-ups exposaran les seves innovacions en estands propis. S’hi podran veure innovacions amb moltes aplicacions, com la que planteja Oxyco, que produeix melanina vegana per substituir la que ara s’obté de la tinta de la sèpia o de les ales dels ocells. O els tractaments diferencials contra el càncer que plantegen empreses com Nanoligent o la spin-off de la UB, Oniria Therapeutics.

També participaran en aquest esdeveniment altres spin-off de la Universitat de Barcelona, com Nimble Diagnostics, Colorsensing, Kiin Tech, Virmedex Virtual Experiences, i Qilimanjaro Quantum Tech, guanyadora del Deep Tech Award de l’edició 2022.

Barcelona Deep Tech Summit pretén que totes aquestes start-ups i grups de recerca puguin trobar oportunitats de finançament i hi haurà diferents activitats perquè puguin connectar amb  fons d’inversió especialitzats, com Faber Ventures, Lunar Ventures, Elaia o Grow Venture Partners. També podran presentar els seus projectes i buscar fórmules de col·laboració amb corporacions com HP, Intel, Cisco, Fractus, Telefònica o el Port de Barcelona, entre altres.

L’esdeveniment està coorganitzat per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, cinc universitats (UB, UAB, UPC, UPF i UOC) i la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Recerca i Universitats i d’ACCIÓ.