Ja està aquí la 4ª edició de l’F2I amb 130.000€ per impulsar la innovació de la UB

Tens una idea amb un alt potencial de transferència però et falten recursos per fer la prova de valorització? Estàs pensant a crear una empresa de base tecnològica i necessites que un professional t’ajudi amb el pla de negoci? El Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I) torna per quarta edició amb l’objectiu de potenciar les activitats d’innovació i de transferència dels investigadors de la Universitat de Barcelona.

La convocatòria de l’ajut, dotada amb un total de 130.000 euros, s’obre en les dues modalitats habituals: Fons de Valorització (FVal), per a la valorització de projectes de la Universitat de Barcelona amb un alt potencial de transferència, i Mentor in Residence (MiR), per a la contractació d’un professional extern per a l’assessorament d’empreses de base tecnològica.

FVal

Els ajuts Fons de Valorització permetran avançar en la maduració de les tecnologies seleccionades amb l’objectiu d’acostar-les als requeriments del mercat i permetre la seva transferència mitjançant una llicència cap a una empresa existent o la creació d’una nova spin-off. L’import màxim finançat per cada projecte serà de 25.000 euros. “El Fons de Valorització va servir per, quan ja sabíem el que volia la indústria, repetir l’estudi amb una família de compostos més activa”, diu el Dr. Santiago Vázquez en relació a l’ajut rebut en l’edició de 2017.

El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 14 d’octubre de 2019.

Sol·licitud de l’ajut (document Word)
Consulta les bases

MiR

El programa Mentor in Residence té com a objectiu la concessió d’ajuts per a complementar l’equip emprenedor fent-lo multidisciplinar, amb la finalitat d’impulsar així la creació de noves spin-off dins de la Universitat de Barcelona i el creixement d’aquelles de recent creació amb potencial de creixement.

Aquest ajut permetrà a l’equip emprenedor disposar d’un mentor especialitzat en la gestió de projectes emprenedors. “L’ajut ens ha permès conèixer no només l’ecosistema d’emprenedoria d’aquí Catalunya, sinó també tenir contacte amb inversors tant nacionals com internacionals i aprendre conceptes que als científics ens són força aliens al principi de l’aventura, com el pla de negoci, l’estudi de mercat, la protecció dels nostres resultats, la part reguladora…”, comenta la Dra. Eva Estébanez, que la va rebre en l’edició de 2017.

L’import màxim finançat per cada projecte emprenedor serà de 6.000 euros i el termini de presentació de sol·licituds finalitza el 14 de desembre de 2020. Les sol·licituds s’aniran resolent a mesura que es vagin rebent fins a esgotar el pressupost assignat a la convocatòria.

Sol·licitud de l’ajut (document Word)
Consulta les bases

Més informació a la web del F2I

L’ajut compta amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).