GSK s’interessa per vuit projectes d’investigació de la UB per al seu programa DPAc

Després de la presentació del programa Discovery Partnership with Academia (DPAc), a la qual van assistir una cinquantena d’investigadors i investigadores de la Universitat de Barcelona, del Parc Científic de Barcelona i de l’Institute for Bioengineering of Catalonia (IBEC), representants de Glaxo SmithKline (GSK) van mantenir diverses reunions amb personal investigador de la Universitat de Barcelona per conèixer els seus projectes innovadors.

Durant el mes de gener, la Fundació Bosch i Gimpera va fer una crida al personal investigador de la Universitat de Barcelona perquè presentessin projectes amb una diana terapèutica identificada aplicable al tractament d’una malaltia. Es van presentar quinze projectes, dels quals GSK en va seleccionar vuit per discutir les propostes: quatre de la Facultat de Medicina (liderats per la Dra. Vanessa Soto-Cerrato, el Dr. Xavier Gasull, el Dr. Albert Giralt i el Dr. Josep Maria Grinyó) i quatre de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació (liderats per la Dra. Laura Herrero, la Dra. Carmen Escolano, el Dr. Manuel Vázquez, i el Dr. Carlos J. Ciudad).

Semra Kitchen, líder del programa DPAc de GSK, va valorar així la visita de la farmacèutica britànica: “Vam viure una jornada molt interesant i productiva a l’FBG. Vam mantenir interessants diàlegs científics amb els investigadors de la UB sobre les seves innovacions biològiques i esperem que això sigui el començament d’un diàleg continu sobre oportunitats de col·laboració”.