Gate2Brain rep 2,5 milions d’euros de finançament per desenvolupar una tecnologia que facilita l’arribada de fàrmacs al cervell

Gate2Brain, spin-off de l’IRB Barcelona, ​​la UB i l’SJD, rep 2,5 milions d’euros de finançament per desenvolupar una tecnologia que facilita l’arribada de fàrmacs al cervell. L’ajut l’ha rebut a través del programa EIC Accelerator, que contribuirà a impulsar la fase preclínica regulatòria del seu fàrmac G2B-002, adreçat als tumors cerebrals de barrera intacta que porta a terme juntament amb l’Hospital Sant Joan de Déu. En 2 o 3 anys aquests resultats obriran les portes a un assaig clínic.

“L’home ha somiat viatjar al cervell des de fa dècades i, de fet, la ciència-ficció ha dedicat a aquest viatge llibres i pel·lícules com Un Viatge Al·lucinant d’Isaac Asimov. El somni de Gate2Brain és millorar la salut i la qualitat de vida de les persones afectades per malalties del sistema nerviós central mitjançant la millora del transport de fàrmacs fins al cervell per curar-lo” afirma Meritxell Teixidó, CEO de Gate2Brain, que també afegeix que “gràcies al finançament d’EIC Accelerator, aquest somni és una mica més a prop”.

EIC Accelerator és un programa de l’European Innovation Council (EIC) que dona suport a les Petites i Mitjanes Empreses (PIMES) individuals, en particular a les Startups i spin offs, per desenvolupar i escalar innovacions revolucionàries.

Al seu programa, EIC Acceleration va seleccionar 78 empreses innovadores entre 1.092 startups i pimes, de les quals 240 van ser entrevistades per jurats d’inversors i emprenedors experimentats. Les companyies seleccionades rebran juntes uns 470 milions d’euros de finançament en una combinació de subvencions i inversions de capital. El programa inclou una distribució geogràfica de 17 països i es caracteritza per tenir un 15% d’empreses liderades per dones.

Gate2Brain és una spin off de l’Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB Barcelona), la Universitat de Barcelona (UB) i l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu de l’Hospital Sant Joan de Déu (SJD). Es va crear el juliol del 2020 gràcies a l’impuls econòmic que va rebre de la Fundació Botín -a través del programa Mind the Gap-, el Banc de Sabadell -mitjançant BStartup Health, i la Fundació “la Caixa” -a través de CaixaResearch Consolidate-, i posteriorment del Programa NEOTEC del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI).