Finalitza el projecte Drinking Water Library amb la creació de la base de dades de bacteris d’aigües de consum per a MALDI-TOF MS

El projecte Drinking Water Library, emmarcat en el programa de finançament públic “Retos-Colaboración 2015” (RTC-2015-4496-2), va finalitzar el passat 31 de desembre, després de tres anys d’intens treball. El consorci del projecte estava format per tres socis: Aigües de Barcelona, la Fundació Bosch i Gimpera –a través del grup de recerca MARS (Microbiologia de l’Aigua Relacionada amb la Salut) de la Universitat de Barcelona– i la Universitat de València –a través de la Col·lecció Espanyola de Cultius Tipus (CECT).

Com a resultat del projecte s’ha obtingut la base de dades Drinking Water Library (DWL), una biblioteca de perfils MALDI-TOF MS per a la identificació de bacteris presents en aigües de consum, generada utilitzant l’equip Microflex (Bruker) i compatible amb el software Biotyper. La base de dades inclou els perfils de 320 soques, totes elles accessibles en la CECT:  199 de la col·lecció mateix (l’origen majoritari de les quals és aigua de consum humà) i 121 procedents d’aigües de procés, de xarxes de distribució, d’aigües embotellades i de deus, que representen el total de 3.809 aïllats analitzats durant el projecte.

A més, el projecte ha facilitat la capacitació del Laboratori de Microbiologia d’Aigües de Barcelona per a la identificació de bacteris d’aigües de consum humà mitjançant la tecnologia MALDI-TOF MS. El Laboratori disposa de l’equip, i té l’experiència en la seva utilització i en la generació de la base de dades DWL, que amplia la base de dades disponible de Bruker, amb la qual cosa millora la probabilitat d’identificació de bacteris d’aigües de consum humà.