EuCanImage: la nova generació d’intel·ligència artificial en oncologia

Es posa en marxa EuCanImage, un projecte del programa Horitzó 2020 que ha coordinat Karim Lekadir, investigador postdoctoral Ramón y Cajal de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona. EuCanImage crearà una plataforma d’escaneig de càncer que contribuirà a millorar el potencial de la intel·ligència artificial i la medicina de precisió en oncologia. El projecte està finançat amb deu milions d’euros per la Comissió Europea, quantitat que es gestiona des de la Fundació Bosch i Gimpera.

En el projecte hi participen vint institucions de recerca reconegudes internacionalment, així com empreses i centres mèdics d’Europa i els Estats Units. Entre les institucions implicades hi ha la Universitat de Barcelona, l’Hospital Clínic, el Barcelona Supercomputing Center, el Centre de Regulació Genòmica i la Universitat del País Basc.

La plataforma EuCanImage disposarà d’una nova base de dades amb imatges de tumors d’uns 25.000 pacients. Això permetrà investigar les necessitats clíniques fins ara no resoltes, com la detecció de petites lesions hepàtiques i la metàstasi de càncer colorectal. També farà possible fer una estimació dels subtipus moleculars de tumors de mama i donar una resposta patològica completa.  «EuCanImage és una oportunitat sense precedents per crear una plataforma europea que hem estat esperant des de fa temps, per poder compartir tant imatges de càncer a gran escala com dades sense imatge. La plataforma aprofitarà l’experiència en els camps de la radiòmica i radiogenòmica, la intel·ligència artificial, la protecció i gestió de dades, i l’oncologia clínica», explica Karim Lekadir.

Més informació a la web de la UB