Es presenta un informe sobre la situació de la música clàssica a Catalunya

El dimecres 1 de febrer, a l’Aula Magna de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de Barcelona (Montalegre, 6), es va presentar l’informe La situació de la música clàssica a Catalunya, encarregat per l’Associació Catalana d’Intèrprets de Música Clàssica (ACIMC) al grup de recerca RESCUE (Recerca en Estudis Culturals i Estadístics) de la UB.

La presentació va anar a càrrec del vicerector de Patrimoni i Activitats Culturals de la UB, Agustí Alcoberro Pericay; del president de l’ACIMC, Lluís Rodríguez Salvà, i de les professores Magda Polo Pujadas, del Departament d’Història de l’Art, i Arlinda Garcia Coll, del Departament de Geografia, encarregades de la recerca i autores de l’informe.

L’ACIMC ha emprès l’elaboració d’aquest estudi anual amb la voluntat d’aconseguir dades fiables del sector de la música clàssica a Catalunya que permetin confeccionar un mapa de l’activitat musical al nostre país i, així, ajudin a la presa de decisions en política cultural. Per això, s’ha creat una base de dades amb tots els concerts en viu que hi va haver a Catalunya als principals equipaments durant el 2021. Per fer-ho, s’han buidat i explotat dades relatives a associacions, formacions musicals, repertoris, compositors, intèrprets, etc.

És el primer cop que s’elabora un informe d’aquestes característiques a Catalunya, a Espanya i, fins i tot, a Europa. La seva continuïtat anual permetrà saber quin és el pes de la música clàssica a casa nostra, quin patrimoni musical es recupera i s’interpreta, quins són els gustos musicals del públic i dels programadors, quin biaix de gènere hi ha entre els compositors i els intèrprets, etc. Es tracta d’informació molt rellevant per a programadors, sales de concerts, equipaments culturals, gestors culturals, escoles de música, conservatoris, músics, etc.