Engega MedTeX, l’acceleradora per a start-ups de tecnologies mèdiques

El Parc Científic de Barcelona (PCB), la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) i el Barcelona Institut d’Emprenedoria (BIE) donen el tret de sortida al programa d’acceleració MedTeX, una proposta capdavantera –cofinançada per ACCIÓ– per impulsar empreses emergents amb un projecte de negoci innovador i una clara vocació internacional dins l’àmbit de les tecnologies mèdiques i digital health.

Sota el paraigua de l’acceleradora MedTeX, onze start-ups (de menys de 5 anys de vida) rebran durant 5 mesos formació, mentoring i assessorament gratuïts de la mà de 24 mentors i experts en àrees estratègiques com gestió d’equips, màrqueting i comercialització, dret mercantil, finançament i internalització, dins d’un hub estratègic com el Parc Científic de Barcelona, referent internacional en el foment de la innovació en ciències de la vida.

El programa també proporciona serveis de suport per a l’obtenció de finançament públic i privat; activitats de networking que promouen la interacció directa amb les 110 entitats membres de la Comunitat PCB i xarxes nacionals i internacionals d’R+D+i, accés a equipament i infraestructura d’última generació, i condicions especials per aquelles empreses que vulguin establir-se als seus espais, a fi de beneficiar-se d’un ecosistema que contribueix activament a l’acceleració del seu negoci.

Les onze empreses seleccionades en aquesta 1a edició del programa són: ADmit Therapeutics, Cornea Project, CreatSens Health, Kiversal, GlyCardial Diagnostics, MJN Neuroserveis, Moirai Biodesign, Onalabs Inno-Hub, Tecnologia Regenerativa QREM, Sens Solutions i USMINA.

La presentació del programa MedTeX –que va congregar ahir a la sala Dolors Aleu del Parc Científic de Barcelona mig centenar de persones de l’àmbit, acadèmic, científic i empresarial– va anar a càrrec d’Ignasi Belda, director del Parc Científic de Barcelona; Jaume Valls, director del Barcelona Institut d’Emprenedoria (BIE); i M. Carme Verdaguer, directora general de la Fundació Bosch i Gimpera (FBG), les tres entitats promotores d’aquesta iniciativa.

“El Parc Científic de Barcelona està fent una aposta molt decidida a l’àmbit dels dispositius mèdics”, va assegurar el seu director, Ignasi Belda a la presentació de MedTeX. “Volem que el Parc esdevingui el nucli d’aquest sector econòmic que tant creixement està experiment, de la mateixa manera que vam fer al sector de la biotecnologia fa ara vint anys. Per això, hem promogut múltiples iniciatives en aquest àmbit, com l’acceleradora que ara engeguem i la posada en marxa de serveis científics comuns especialitzats en dispositius mèdics, entre d’altres”.

Per la seva banda, M. Carme Verdaguer, directora de la Fundació Bosch i Gimpera, va remarcar que: “Als darrers 15 anys, la Fundació ha participat en la creació de més de 35 spin-offs i, juntament, amb el Parc Científic de Barcelona, ha estat pionera en posar en marxa diferents projectes de bioincubació. Ara, amb el programa d’acceleració MedTeX volem oferir una bona oportunitat per impulsar empreses de l’àmbit de les tecnologies mèdiques, sector que està tenint un ràpid creixement i que contribueix a millorar la nostra qualitat de vida.”

“Les iniciatives relacionades amb la biomedicina i les tecnologies mèdiques són un referent dins de la Universitat de Barcelona. I ho són per la importància del sector”, va ressaltar Jaume Valls, director del Barcelona Institut d’Emprenedoria. “Dins d’aquest context, els projectes relacionats amb els dispositius mèdics i digital health tenen un paper tractor que cal aprofitar: d’una banda permeten la implicació d’investigadors de diferents àmbits i, d’una altra banda, conformen models de negoci innovadors d’èxit que poden ser replicats”.

A l’acte també hi van participar els emprenedors seleccionats en aquesta primera convocatòria del programa, que van fer un elevator pitch de 3 minuts per presentar el seu projecte de negoci.