Empreses i investigadors busquen solucions a reptes d’innovació a l’Open Innovation Forum

34 representants d’empreses i prop d’un centenar d’investigadors han participat a la primera jornada de l’Open Innovation Forum 2019, programa organitzat per Biocat que permet a les companyies llançar els seus reptes d’innovació i obtenir propostes de solucions de la mà de grups i centres de recerca. Aquesta primera trobada, celebrada al CaixaForum de Barcelona, ha acollit un total de 76 reunions.

Uriach ha estat una de les companyies que més reptes ha proposat al programa. “Per a Uriach la innovació és un eix estratègic i creiem fermament en la innovació oberta: busquem altre gent que ens ajudi –destaca Agustí Miralles, Head of Portfolio & Project Management Consumer Health Care d’Uriach-. L’Open Innovation Forum ens resulta molt útil per contactar amb noves idees que d’una altra manera ens seria difícil conèixer”.

Una altra farmacèutica que participa al programa és Novartis. “Novartis aposta clarament per la innovació, no només des de les teràpies innovadores i teràpies cel·lulars, sinó que ho volem fer des de tot l’ecosistema d’innovació –explica Rudi Subirà, Responsable de la Xarxa de Teràpia Cel·lular a Novartis-. Jornades com aquestes ens ajuden a obrir-nos i posar-nos en contacte amb emprenedors, startups i universitats d’una forma molt més ràpida: a nosaltres ens podria costar mesos esbrinar amb quines empreses i centres podríem tenir sinèrgies, i aquí ho tenim concentrat”.

Eurecat ha estat un dels centres que al llarg de la jornada ha pogut proposar de primera mà potencials solucions als reptes plantejats per empreses com Uriach o Novartis. “Aquesta primera trobada de l’Open Innovation Forum ens ha servit per conèixer de prop reptes molt concrets als quals ja podem donar una solució i altres que estan encara oberts i als quals esperem donar continuïtat”, subratlla Francesc Massana, Business Development Health & Sports d’Eurecat.

“Per a una universitat tecnològica com la UPC, participar en un programa on hi ha empreses amb problemes reals té un alt valor afegit ja que ens permet estar connectats amb la societat i trobar oportunitats de col·laboració”, afegeix Jaume Castellà, director executiu del Centre de Desenvolupament de Sensors, Instrumentació i Sistemes de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Un programa obert tot l’any

L’Open Innovation Forum s’estructura en cinc àmbits de coneixement (alimentació, salut, tecnologies mèdiques, química i materials). Les empreses o agents interessats que vulguin participar-hi poden enviar la seva proposta fins a finals del 2019, de manera que durant tot l’any es podran rebre reptes d’innovació. Durant el 2019 s’organitzaran diversos actes per tal que tant empreses com solucionadors puguin trobar-se cara a cara.

El programa està organitzat per Biocat, la Universitat de Barcelona, la Fundació Bosch i Gimpera, la Universitat Pompeu Fabra , UPF Ventures, la Universitat Autònoma de Barcelona, el Parc de Recerca de la UAB, la Universitat Politècnica de CatalunyaIDIBELL i ACCIÓ.