Durant el 2020 l’FBG va gestionar projectes per valor de 41,93 milions d’euros, un 19,3% més que el 2019

L’oficina de transferència de tecnologia i coneixement de la Universitat de Barcelona, la Fundació Bosch i Gimpera, ha publicat la memòria d’activitats de l’any 2020. Un any en què, tot i haver estat marcat per la pandèmia de la covid-19, l’FBG ha millorat la gran majoria dels seus indicadors.

Una de les funcions de l’FBG és generar retorn econòmic per a la Universitat a través de la recerca que es genera a la UB. En aquest sentit, durant l’any 2020 la Fundació Bosch i Gimpera ha contractat projectes per a la Universitat de Barcelona per valor de 41,93 milions d’euros, xifra que representa un increment de més de vuit milions d’euros respecte al 2019.

La Fundació Bosch i Gimpera és també l’encarregada d’impulsar la creació d’empreses innovadores per part del personal investigador de la Universitat de Barcelona. Durant l’any 2020, l’assessorament de l’FBG ha permès crear 4 noves spin-offs (Mind & Identity, Accure Therapeutics, Gate2Brain i AIGecko Technologies), el doble que l’any 2019. Pel que fa a la protecció i llicència de tecnologies, durant el 2020 es van llicenciar 24 tecnologies a empreses i institucions perquè aquestes les poguessin explotar. Aquesta xifra representa també el doble que l’any 2019.

En la publicació es destaca el llançament del programa Tiquets d’Innovació UB, uns ajuts que tenen com a objectiu incentivar la generació de noves col·laboracions entre grups de recerca de la UB i empreses i institucions. La memòria ofereix també un repàs de les activitats i els projectes realitzats durant tot l’any, com per exemple la cinquena edició del programa d’ajuts Fons Impuls a la Innovació, dins la modalitat Fons de Valorització –dotat amb 125.000 euros– i que des del 2016 ha afavorit la creació de sis spin-offs i la creació de més de trenta llocs de treball. La inversió realitzada per la UB en aquests projectes s’ha multiplicat per set al llarg d’aquests anys gràcies al finançament aconseguit pels projectes després de rebre aquests ajuts.

Fes un cop d’ull a la Memòria d’activitats del 2020