Diputats del Parlament de Catalunya visiten els grups TECNIO de la Universitat de Barcelona

El passat divendres, els diputats del PSC del Parlament de Catalunya Alicia Romero i Òscar Ordeig, van visitar el Campus Clínic i el Campus Bellvitge de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut Universitat de Barcelona per conèixer i veure de prop la tasca que es fa des dels grups TECNIO SDM, MAIMA, DIOPMA, DATASCIENCE, CREATIO, CPT i CEMIC de la Universitat de Barcelona i el centre CERCA IBEC.

En aquesta visita institucional, els diputats del PSC del Parlament de Catalunya van ser rebuts per la vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència de la Universitat de Barcelona, Mercè Segarra, pel Degà de la Facultat de Medicina, Antoni Trilla, per la presidenta de l’Associació TECNIO, Nora Ventosa, i pel director de l’Associació Manuel Palacin.

Durant la visita, Nora Ventosa va presentar l’Associació TECNIO i la vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència, Mercè Segarra va exposar la tasca que es fa des dels grups TECNIO de la UB. Seguidament, els directors dels grups TECNIO van presentar breument l’activitat dels seus grups. Un cop finalitzades les presentacions, els diputats van procedir a visitar el laboratori del grup CREATIO guiats pel director Josep M. Canals, així com del grup CPT a Bellvitge, de la mà de la seva directora, Irene Garcia. Per últim, els diputats van poder veure els laboratoris de Farmatec, el centre de transferència d’SDM (el Servei de Desenvolupament del Medicament) acompanyats pel seu director Josep Maria Suñé.

L’impuls de la transferència de coneixement

La Universitat de Barcelona compta amb 7 grups TECNIO. Durant els darrers tres anys, aquests set grups que agrupen més de 195 investigadors i investigadores, han ingressat 20,3M d’euros, dels quals el 40% provenen de contractes d’R+D+i amb empreses i ajuts públics concedits per a desenvolupar projectes d’R+D+i empresarial.

L’associació TECNIO, creada el 2021, va néixer amb la idea d’impulsar un model d’excel·lència en la transferència dels resultats de la recerca a l’empresa i a la societat. Per fer-ho, l’associació aglutina 56 grups universitaris i centres de recerca CERCA i CSIC que disposen de l’acreditació TECNIO atorgada per ACCIÓ, un distintiu qualitatiu que identifica i dona visibilitat als desenvolupadors de tecnologia del sistema R+D+I de Catalunya amb capacitats tecnològiques diferencials i amb potencialitat de transferir-les al teixit empresarial, fent atractiu internacionalment l’ecosistema català d’innovació.