Col·laboració per desenvolupar un predictor dels efectes secundaris produïts pels fàrmacs antipsicòtics

La Unitat de Farmacologia del Departament d’Anatomia Patològica, Farmacologia i Microbiologia de la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona, en col·laboració amb l’empresa AB-Biotics, ha rebut un ajut Retos – Colaboración per desenvolupar un predictor dels efectes secundaris associats als tractaments amb fàrmacs antipsicòtics. El predictor tindrà la capacitat de pronosticar el desenvolupament d’EPS per un ampli espectre de fàrmacs antipsicòtics i de predir el risc de desenvolupar efectes secundaris.

Aquest projecte, amb número d’expedient RTC-2015-3440-1, ha estat possible gràcies al finançament obtingut en la convocatòria 2015 dels ajuts Retos-Colaboración del Programa Estatal d’Investigació, Desenvolupament i Innovació Orientada als Reptes de la Societat, en el marc del Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica i d’Innovació 2013-2016, del Ministeri d’Economia i Competitivitat, i cofinançats pel FONS EUROPEU DE DESENVOLUPAMENT REGIONAL (FEDER) de la Unió Europea per complir amb l’objectiu principal de “Promoure el desenvolupament tecnològic, la innovació i una investigació de qualitat” .

En la convocatòria 2015 la Fundació Bosch i Gimpera, el centre de transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la UB, va presentar 13 projectes, 7 dels quals van ser aprovats. Aquests ajuts suposen 1,022 milions d’euros de finançament per als grups de recerca de la UB.