Col·laboració per desenvolupar un agent terapèutic pel tractament de la malaltia de Huntington

El grup de recerca “Bases Cel·lulars i moleculars de la malaltia Huntington i altres trastorns dels ganglis basals” de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona ha rebut, juntament amb nLife Therapeutics S.L i la Universitat Autònoma de Barcelona, un ajut Retos – Colaboración per la optimització i desenvolupament d’un agent terapèutic basat en àcids nucleics per al tractament de la malaltia de Huntington. L’objectiu comú de la col·laboració és optimitzar i desenvolupar la primera teràpia modificadora de la malaltia de Huntington, una malaltia hereditària que es caracteritza per la disfunció i pèrdua progressiva de poblacions neuronals específiques.

Aquest projecte, amb número d’expedient RTC-2015-3731-1, ha estat possible gràcies al finançament obtingut en la convocatòria 2015 dels ajuts Retos-Colaboración del Programa Estatal d’Investigació, Desenvolupament i Innovació Orientada als Reptes de la Societat, en el marc del Pla Estatal de Recerca Científica i Tècnica i d’Innovació 2013-2016, del Ministeri d’Economia i Competitivitat, i cofinançats pel FONS EUROPEU DE DESENVOLUPAMENT REGIONAL (FEDER) de la Unió Europea per complir amb l’objectiu principal de “Promoure el desenvolupament tecnològic, la innovació i una investigació de qualitat” .

En la convocatòria 2015 la Fundació Bosch i Gimpera, el centre de transferència de coneixement, tecnologia i innovació de la UB, va presentar 13 projectes, 7 dels quals van ser aprovats. Aquests ajuts suposen 1,022 milions d’euros de finançament per als grups de recerca de la UB.