CaixaImpulse finança un projecte de l’FBG per pal·liar la malaltia d’Alzheimer

Investigadors de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona han rebut un ajut CaixaImpulse, que aquest any arriba a la seva tercera edició. El projecte, presentat per la Fundació Bosch i Gimpera, busca obtenir un nou fàrmac first in class que podria ajudar a pal·liar la inflamació al cervell, un dels trets característics associats a la malaltia d’Alzheimer.

Prop de cinquanta milions de persones pateixen la malaltia d’Alzheimer arreu del món, i s’espera que aquesta xifra es dupliqui cada vint anys a causa de l’envelliment de la població. Els tractaments actuals poden pal·liar-ne els símptomes, però són incapaços d’aturar la progressió de la malaltia. Hi ha doncs una necessitat urgent de trobar tractaments per prevenir, o com a mínim endarrerir, l’aparició dels danys fisiopatològics i el declivi cognitiu que la malaltia d’Alzheimer genera.

L’equip ha rebut un dels 23 ajuts que l’Obra Social “la Caixa” i Caixa Capital Risc atorguen dins el programa CaixaImpulse. Aquest programa està dirigit a impulsar i potenciar, per mitjà de la creació d’empreses o acords de transferència, la translació a la societat del coneixement científic que s’origina en l’àmbit de la recerca biomèdica en centres de recerca o universitats. El programa CaixaImpulse té també el suport d’EIT Health.