BStartup inverteix en la biotech Gate2Brain

BStartup Health, el programa dedicat a startups de salut de Banc Sabadell, ha invertit en la companyia Gate2Brain, el que suposa la seva segona inversió entre les startups seleccionades en la tercera convocatòria del programa. Aquesta empresa fou creada per investigadors de l’IRB Barcelona, la Universitat de Barcelona i l’Institut d’Investigació de Sant Joan de Déu – Hospital Sant Joan de Déu (SJD), que ha desenvolupat una innovadora tecnologia per transportar fàrmacs al cervell.

Gate2Brain combina diverses famílies de pèptids per franquejar la barrera hematoencefàlica, que dificulta l’accés de la majoria dels fàrmacs al cervell i que fa extremadament complex arribar a aquest òrgan. La indústria farmacèutica ha invertit milions d’euros en el desenvolupament de fàrmacs per al sistema nerviós central. El 98% d’ells no travessen la barrera hematoencefàlica i resulten fallits.

Com explica Meritxell Teixidó, CEO de la companyia: “La inversió de BStartup ens permetrà explorar com la nostra tecnologia que permet crear barreres biològiques pot ara millorar el transport de fàrmacs al cervell per lluitar contra tumors pediàtrics”.

Amb la inversión de BStartup la companyia arriba a una inversió de 600.000 euros liderada per la inversió prèvia realitzada per Mind the Gap, el programa d’impuls a l’emprenedoria biotecnológica de la Fundació Botín. Les institucions reberen finançament de l’Agència de Gestió i Ajudes universitàries i de Investigació (AGAUR) i de Caixaimpulse per a desenvolupar el projecte.

Gate2Brain rebrà una inversió de 100.000 euros i es beneficia d’un programa d’acompanyament. Marta Campillo, analista d’inversions de BStartup, ha valorat la inversió a Gate2Brain: “Creiem que la companyia pot jugar un gran paper en el tractament de malalties cerebrals i estem molt satisfets de confiar per una spin off que surt de l’entorn universitari amb un equip de boníssims investigadors”.