Bluephage, guanyadora del premi ACCIÓ de l’oficina de París en l’àmbit de la salut

Bluephage, spin-off de la Universitat de Barcelona que es dedica al desenvolupament i la comercialització de solucions per al control de la seguretat i la qualitat de l’aigua mitjançant indicadors microbiològics (bacteriòfags), ha estat guardonada amb el premi ACCIÓ de l’oficina de París a la millor proposta en l’àmbit de la salut. El portafolis de productes de Bluephage és interessant per a les necessitats de la gestió d’aigües a França, on ja existeix una normativa que fa valorar els bacteriòfags en un tipus d’aigües. “El premi suposa el reconeixement del nostre projecte empresarial i és una oportunitat per facilitar l’entrada dels productes de Bluephage al mercat francès”, comenta Anicet Blanch, professor de la Universitat de Barcelona i cofundador de Bluepahage.

La spin-off  també va ser una de les set empreses finalistes dins el bloc de Ciències de la Vida i Salut del 23è. Fòrum d’Inversió d’Acció, on es van reunir 21 start-ups a la recerca de finançament. A més, Bluephage ha estat convidada al Keiretsu Forum, una trobada d’una xarxa internacional d’inversors que tindrà lloc el pròxim 19 de juliol a la Borsa de Barcelona. “La participació en el Fòrum ens permet presentar l’empresa en un espai d’inversors que pot considerar la seva participació en la segona ronda de finançament oberta aquest mes de juliol”, diu Blanch.

Actualment Bluephage està tancant la fase de desenvolupament de productes, i es troba en plena fase d’industrialització i iniciant la comercialització del seus productes dins l’espai europeu. Al mateix temps, està iniciant la validació dels productes a través d’agències de normalització.