Barcelona Deep Tech premia Qilimanjaro, una spin-off de la UB pionera en computadors quàntics

La spin-off de la Universitat de Barcelona Qilimanjaro Quantum Tech ha estat reconeguda com a millor start-up deep tech en el marc del premi atorgat en el primer congrés Barcelona Deep Tech Summit que s’ha celebrat aquest dijous. L’esdeveniment ha girat al voltant de l’emprenedoria de base científica i tecnològica i s’han analitzat reptes globals i econòmics del sector. Qilimanjaro és una empresa participada per la UB, el Barcelona Supercomputing Center i l’Institut de Física d’Altes Energies pionera a Europa en el desenvolupament i comercialització de computadors quàntics. Només cinc start-ups han arribat a la final, dues de les quals de la UB: Qilimanjaro i Gate2Brain. Gràcies a aquest premi, Qilimanjaro podrà participar a la fira Hello Tomorrow 2023 de París.

La spin-off guardonada es va crear l’any 2019 i es dedica al desenvolupament i comercialització de computadors quàntics específics per a aplicacions d’optimització, ML i química amb l’objectiu d’aconseguir importants avantatges primerencs al mercat. Amb només tres anys, ja ha estat reconeguda també com una de les cinc empreses del sector de la quàntica més rellevants d’aquest 2022 segons la plataforma d’innovació, tecnologies i empreses emergents StartUs Insights.

Una tecnologia revolucionària

Amb la tecnologia quàntica, Qilimanjaro desenvolupa un programari capaç de fer càlculs a una velocitat molt superior a la dels ordinadors actuals. És una tecnologia revolucionària que tindrà un gran impacte a mitjà termini i que desencadenarà amb noves tecnologies i usos. Per exemple, permetrà fer millors prediccions en els models financers i la gestió del risc en la indústria financera o trencar claus de criptografia utilitzades actualment per virus informàtics. També en el camp de la biomedicina permetrà el desenvolupament de fàrmacs i tractaments genèticament personalitzats, així com de la investigació de l’ADN.

El rector de la UB es troba amb la ministra de Ciència i Innovació

El rector de la UB Joan Guàrdia i la vicerectora d’Emprenedoria, Innovació i Transferència  Mercè Segarra han representat a la universitat en el Barcelona Deep Tech Summit. La trobada ha aplegat més de 500 assistents, amb la participació de grans corporacions i grups d’inversors. Joan Guàrdia s’ha trobat amb la ministre de Ciència i Innovació, Diana Morant, amb qui ha pogut conversar sobre la gran qualitat en la innovació de la UB i l’aposta per la transferència de coneixement.

El Barcelona Deep Tech Summit és una iniciativa de Barcelona Activa i Ajuntament de Barcelona, juntament amb les universitats públiques UB, UAB, UPC, UPF, UOC, i la coorganització d’ACCIO, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat.