Accure Therapeutics recluta el primer pacient per a l’assaig clínic en fase II del seu tractament per a la neuritis òptica aguda

Accure Therapeutics, spin-off de la Universitat de Barcelona amb seu al Parc Científic de Barcelona, especialitzada en l’R+D de medicaments innovadors i en fase clínica a l’àmbit del Sistema Nerviós Central (SNC), ha inscrit al primer pacient al seu assaig clínic de fase II ACUITY, per a avaluar la seguretat, la tolerabilitat i l’eficàcia del neuroprotector ACT-01 en pacients amb neuritis òptica aguda (AON). La biotecnològica, que forma part de l’Acceleradora GAEM, espera obtenir resultats en la segona meitat de 2022.

ACUITY es porta a terme dins de la xarxa de neurologia i oftalmologia de l’Assistance Publique-Hôpitaux de Paris (AP-HP), principalment a l’Hôpital Pitie-Salpêtrière. Supervisen l’estudi la investigadora principal, la Dra. Céline Louapre, de l’Institut du Cerveau et de la Moelle épinière (Institut du Cerveau – ICM), i l’assessora científica, la Dra. Sophie Bonnin, del Department of Ophthalmology del Pitie-Salpêtrière.

L’assaig inscriurà un total de 36 pacients en dos grups paral·lels aleatoritzats. Se’ls farà un seguiment durant sis mesos per a mesurar i avaluar la seguretat i els signes preliminars d’eficàcia.

La Dra. Céline Louapre ha comentat que “aquest estudi s’ha creat per confirmar la seguretat i la tolerabilitat del fàrmac d’Accure (ACT-01), tant en proves clíniques com d’imatge mitjançant tomografies de coherència òptica (TCO), en pacients amb malalties desmielinitzants inflamatòries com la NOA. Aquests primers resultats d’eficàcia en pacients ens donaran una estimació de l’efecte del tractament i ens ajudaran a calcular la mida de la mostra per al proper estudi clínic”.

L’eficàcia preliminar d’ACT-01 s’avaluarà durant un període de sis mesos, després de l’aparició dels signes de la NOA. En aquells dies, s’espera que gairebé tots els pacients ja hagin millorat de manera natural; per tant, aquest període estratègic servirà per comparar els perfils de l’evolució de la malaltia i l’evolució estructural i funcional entre els pacients dels dos grups de tractament. Per a la majoria dels pacients, la reducció del gruix de les capes de la retina de l’ull afectat passa durant els primers sis mesos des de l’aparició de la NOA, segons les mesures preses a partir de la capa de fibres nervioses de la retina, i la capa de les cèl·lules ganglionars i capa plexiforme mitjançant TCO.

Més informació a la web del PCB