La Fundació Bosch i Gimpera participa en cinc clústers de Catalunya

Facilitar el contacte entre investigadors i grups de recerca de la Universitat de Barcelona i empreses i altres agents del mateix sector. Aquesta és la raó per la qual la Fundació Bosch i Gimpera participa en cinc clústers a Catalunya: el Beauty Cluster Barcelona, el Clúster de Materials Avançats de Catalunya, el Clúster de Salut Mental de Catalunya, el Food N’ Nutrition Cluster i el KID’s Cluster.

El Beauty Cluster Barcelona aplega més de 160 empreses del sector de la cadena de valor de la cosmètica i organitza activitats per potenciar el creixement i la competitivitat dels seus socis. En el marc del 4th Beauty Innovation Day, estudiants del Laboratori de Projectes de Disseny Professional del grau de Disseny de la UB van presentar diverses propostes de packaging sostenible dirigides al mercat cosmètic.

El Clúster de Salut Mental de Catalunya, per la seva banda, aplega empreses, serveis i institucions que comparteixen els reptes estratègics de l’assistència, la formació, la recerca i la creació de sinergies en l’àmbit de la salut mental, en el qual la Universitat de Barcelona té una llarga experiència.

Com a novetat, la Fundació Bosch i Gimpera ha entrat a formar part enguany del KID’s Cluster, relacionat amb activitats del segment infantil (fins als 12 anys d’edat), al qual aportarà la recerca i el coneixement del personal investigador de la Universitat de Barcelona en àmbits com l’educació, la pedagogia, la psicologia, el disseny o la salut infantil, entre d’altres.

Les capacitats de la Universitat de Barcelona també arriben al Clúster de Materials Avançats de Catalunya i al Food N’ Nutrition Cluster, i ho fan a través de la Xarxa de Referència en Tecnologia dels Aliments de la Generalitat de Catalunya (XaRTA), que és gestionada per l’FBG. L’oferta tecnològica que s’ofereix des de la UB al Clúster de Materials Avançats de Catalunya està centrada en les capacitats dels grups de recerca dels departaments de Ciència de Materials i Química Física i d’Enginyeria Química i Química Analítica i en la recerca i desenvolupament de materials funcionals, enginyeria de superfícies i desenvolupament de nous materials a partir de la revalorització de subproductes industrials. L’aportació que s’ofereix des de la Universitat de Barcelona al Food N’Nutrition Clustes està centrada en les capacitats dels grups de recerca en els àmbits de nutrició i salut, seguretat alimentària, qualitat sensorial i sostenibilitat.

Per a més informació, contacta amb nosaltres a través de promocio@fbg.ub.edu.