La Fundació Bosch i Gimpera atorga 24.000 euros per impulsar la creació i maduració de noves spin-offs

La Fundació Bosch i Gimpera ha atorgat un total de 24.000 euros, en el marc de l’ajut Mentor in Residence (MiR) de la convocatòria Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I), per complementar mitjançant la contractació d’un mentor l’equip de projectes emprenedors sorgits de la Universitat de Barcelona.

Els projectes guanyadors d’aquesta segona edició han estat els següents: “SaaS for automated true colour recognition”, del Dr. Daniel Prades, de la Facultat de Física; “LogMeal: “Un entorno basado en Visión por Computador para restaurantes inteligentes”, de la Dra. Petia Radeva, de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica; “Inhibidors de la dimerització del receptor d’andrògens: fàrmacs first-in-class per al tractament del càncer de pròstata”, de la Dra. Eva Estébanez, de la Facultat de Biologia; i “Desenvolupament d’una plataforma de Neurotoxicologia i rastreig de fàrmacs”, del Dr. Josep Mª Canals, de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

El programa Mentor in Residence té com a objectiu concedir ajuts per complementar l’equip emprenedor de manera que esdevingui multidisciplinari, amb la finalitat d’impulsar així tant la creació de noves spin-offs dins la Universitat de Barcelona com el creixement d’aquelles spin-offs de creació recent que tenen potencial per fer-ho. L’import màxim finançat per a cada projecte emprenedor és de 6.000 euros, un ajut que permetrà a l’equip emprenedor disposar d’un mentor especialitzat en la gestió de projectes emprenedors.

L’any 2016 la Universitat de Barcelona va crear, juntament amb la Fundació Bosch i Gimpera, el Fons per a l’Impuls de la Innovació (F2I), una convocatòria dotada amb 124.000 euros que consta de dues modalitats d’ajuts: l’ajut Fons de Valorització (FVal), dotat amb 100.000 euros destinats a la valorització de projectes de la Universitat amb un elevat potencial de transferència, i l’ajut Mentor in Residence (MiR), dotat amb 24.000 euros destinats a impulsar la creació i la maduració de noves spin-offs de la Universitat mitjançant la contractació d’un mentor. Aquests ajuts són cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i tenen el suport del Banc Santander.