Més d’un milió d’euros de finançament per als grups de recerca de la UB a la convocatòria “Ayudas a proyectos de colaboración público-privada”

El Ministeri de Ciència i Innovació, en la convocatòria “Ayudas a proyectos de colaboración público-privada” ha concedit 1.153.003,18 euros de finançament a cinc projectes d’ R+D+i liderats per investigadors i investigadores de la Universitat de Barcelona.

La durada dels projectes és de tres anys i l’objectiu d’aquest finançament és el suport a projectes de desenvolupament experimental en cooperació entre empreses i organismes de recerca, per tal de promoure el desenvolupament de noves tecnologies, l’aplicació empresarial de noves idees i tècniques, i contribuir a la creació de nous productes i serveis.

El personal de recerca de la Universitat i els projectes que lidera que han estat reconeguts són els següents:

Dr. Sergi Astals García de la Facultat de Química amb el projecte “Tratamiento de fangos mediante digestión anaerobia termófila: estudio y optimización de la tecnología desde la microbiología, la ingeniería y la simulación – ThermoGas” amb la referència CPP2021-008749 finançat pel MICIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea NextGenerationEU/PRTR.

Dr. David Gallardo Pujos de la Facultat de Psicologia amb el projecte “METRIKAMIND – Desarrollo de un ecosistema digital de salud mental para entornos laborales” amb la referència CPP2021-008590 finançat pel MICIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea NextGenerationEU/PRTR.

Dra. Maria Izquierdo Pulido de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació amb el projecte “Desarrollo y validación de una nueva tecnología de análisis de datos transcriptómicos basada en IA para optimizar el seguimiento y tratamiento personalizado de pacientes con sobrepeso y obesidad” amb la referència CPP2021-008423 finançat pel MICIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea NextGenerationEU/PRTR.

Dra. M. Teresa Muniesa Pérez de la Facultat de Biologia amb el projecte “ Tecnología fágica como inhibidor de la nitrificación. Su influencia en la calidad y salud de los suelos (FAGONIT)” amb la referència CPP2021-008325 finançat pel MICIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea NextGenerationEU/PRTR.

Dr. Josep M. Suñé Negre de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació amb el projecte “ Desarrollo de una formulación oral de ciclopirox para el tratamiento de la porfiria eritropoyética congènita” amb la referència CPP2021-008581 finançat pel MICIN/AEI/10.13039/501100011033 i per la Unió Europea NextGenerationEU/PRTR.

Mitjançant aquests ajuts es pretén propiciar un entorn que afavoreixi el desenvolupament de resultats científics cap a nivells avançats de maduresa tecnològica a través de canals de transferència entre investigació científica, desenvolupament tecnològic i innovació empresarial on operacionalment s’augmenti el nombre de sol·licituds de patents, el nombre d’empreses que cooperen amb centres de recerca i el nombre d’empreses spin-off creades.